Styrk din markedsføring på Twitter

Er din virksomhed på Twitter, eller overvejer I at gøre jeres entre på platformen? Vi giver dig her 8 gode råd til, hvordan du får mest ud af din tilstedeværelse på det kvidrende medie. 

Det kan være svært, nærmest umuligt, at gøre sig klog på, hvordan man skal udforme sine tweets, hvilket indhold der skaber opmærksomhed, og hvornår der skal tweetes. Disse tips kan tage dig skridtet videre mod at blive det Twitter-geni, du altid har drømt om.

1. Drop links

Tweets uden links får mere engagement. Links kan selvfølgelig ikke undgås fuldstændigt, men det er en god idé at skifte mellem tweets med og uden. Færre tweets med links skaber mere værdi til de tweets, der har links. Ved at fokusere på Twitter som troværdighedsskabende kanal, skabes større tiltro til at når der endelige deles links, er de værd at klikke på.

2. Brug de rigtige hashtags

Hashtags skaber opmærksomhed og tilfører dine tweets kontekst. Det er oplagt at bruge populære hashtags, men det vigtigste er, at de valgte hashtags tematiserer det specifikke tweet indenfor dets fagområde.

Tip: Brug eventuelt Tagboard til at søge på brugen af specifikke hashtags.

3. Indsæt billeder

Vil du have dine tweets til at skille sig ud, så er billeder vejen frem. Så snart der er tilføjet et billede til dit tweet, forøges engagementet. Med det helt rigtige billede opnås mærkbar opmærksomhed.

Tip: Med Twitshot kan du nemt udforme dit tweet og tilføje et relevant billede.

4. Tænk i opstilling

Et tweet består af flere forskellige elementer, og rækkefølgen på disse er væsentlig. Først skrives selve teksten og herefter indsættes eventuelt et link (men husk nu: kun hvis det er nødvendigt). Hvis du omtaler andre folk eller virksomheder i dit tweet, er det en god idé at nævne omtalte med @. Dette gør ligeledes, at tweetet kommer længere ud, da det derved også dukker op i omtaltes følgeres feed. Til sidst tilføjes relevante hashtag og et fængende billede.

5. Tilføj tekst til retweets

Nogle gange kan et retweet være mere nærlæggende end selv at tweete indholdet. Du har mulighed for at tilføje din egen holdning, et citat eller noget helt tredje, når du retweeter andres indhold, men vær lidt kreativ og undgå bare at skrive artiklens titel. Det originale tweet fylder ligeså meget, som et link ville gøre.

6. Time dit tweet

For at udsende dit tweet på det mest optimale tidspunkt, må du først og fremmest vide, hvor i verden dine følgere befinder sig. Derfra kan du fastsætte, hvornår du skal tweete. Du kan kortlægge, hvornår det er bedst at tweete ved brug af Twitter Analytics. Her kan du se, hvornår dine følgere er online. Tweets har ikke evig levetid, så det kan godt betale sig at fange sine følgere, når de er online.

Tip: Prøv også Tweriod til at time dine tweets.

7. Lær af egne succeser

Med Twitter Analytics kan du se hvilke af dine tweets, der har opnået størst engagement. Lad dig inspirere af, hvad der tidligere har virket og prøv at opbygge dit tweet ud fra samme udgangspunkt. Det er desuden ikke en skam at lære andres succeser.

Læs mere om Twitter Analytics her.

8. Lav lister

Du kan kreere lister, så du kan danne dig et overblik over det mest relevante indhold på Twitter. Lister er en måde at organisere dine interessenter. Du kan inddele dem alt efter, hvad de er relevante for. Prøv at sæt dig ind i din målgruppes sted og gå på opdagelse i det indhold, de ville finde interessant. Tilføj så disse personer til din liste. Du behøver ikke at følge personer for at tilføje dem til en liste.

Læs mere om hvordan du laver Twitter lister her.

Med den rette brug af Twitter kan virksomhedens brand styrkes, og I kan fastlægge jeres position inden for jeres kompetenceområde. Hvis din virksomhed skal få størst mulig værdi ud af tilstedeværelsen på Twitter, må der tænkes i indhold, der skiller sig ud i mængden. Det kan disse råd forhåbentlig være behjælpelige til.

Denne artikel er blandt andet skrevet med inspiration fra dette blogindlæg.

Berig dit netværk - del artiklen

Skriv en Kommentar

Relateret artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld