Målret din kommunikation på LinkedIn

LinkedIn præsenterer løbende nye features til deres produkter, og den seneste i rækken har fokus på relevans. I efteråret 2011 blev det muligt at sende opdateringer ud fra virksomheds-sider på LinkedIn, de såkaldte company pages. Med deres nyeste tiltag, er det nu også muligt at målrette disse opdateringer, så man sikrer højest mulig relevans.

Af Charlotte Østergaard Jørgensen

I sidste uge opdaterede LinkedIn funktionaliteten på deres company pages med nye targeting-muligheder ift. opdateringer, samt nye statistik-moduler.

Når du udsender opdateringer fra din company page, kan du nu vælge om den skal ud i alle dine followers nyhedsfeed, eller om du vil målrette. Du kan vælge at målrette ud fra følgende kriterier:

  • Virksomhedstørrelse
  • Branche
  • Funktion
  • Stillingsniveau
  • Geografi

Uanset hvem du har målrettet dit budskab til, vil alle der besøger din company page kunne se alle opdateringer. Og som altid kan du efter 24 timer se tal på, hvor mange der har set din opdateringer og hvor mange, der har klikket, liket, delt eller kommenteret på din opdatering.

Med den nye fane “Follower statistics” kan du nu også følge med i, hvem der engagerer sig med dine opdateringer, væksten af followers, samt se demografi på hvem der følger din virksomhed.

Vil du læse mere om LinkedIn?

Vi har her samlet alle vores artikler og  guides til, hvordan du får mere ud af LinkedIn.

Se artikler om LinkedIn her.

Skriv en Kommentar