Top 10 viral film – marts 2011

GoviralGoviral er klar med deres seneste liste over de bedste virale film netop nu. Filmene er valgt på baggrund af kreativitet, antal visninger samt antal delinger på de sociale medier. Snyd ikke dig selv for at se alle 10 film som på hver deres måde er fantastiske. Skulle du allerede have set nogle af dem, tåler de helt sikkert en ekstra visning.

Af Anders Budde

Smartwater – Jennifer Aniston goes viral

Denne sjove video har heldigvis været svær at undgå. Altid søde Jennifer Aniston reklamerer i filmen for Smartwater, hvor der trækkes referencer til nogle af alle tiders største Youtube hits.

GOFAST – Canal bike

Amsterdam er kendt for deres mange kanaler, og ofte vælger turister og lokale at opleve byen fra vandsiden i de utallige vandcykler. Vandcyklens underholdningsværdi er ofte kortvarig, men da Go Fast energi drik installerede en motor på en af vandcyklerne og delte energidrik ud på kanalerne, blev det hele lidt sjovere.

Old Spice – Behind the Scenes

I denne film kommer vi med om bag kulisserne under optagelserne til den seneste Old Spice reklamefilm. Her får vi et indblik i det enorme set-up, det kræver at skyde den kun 15 sekunder lange reklame. Selvom det ’bare’ er en ’behind the scenes ’ film, har Old Spice alligevel formået at opnå imponerende 700.000 visninger.

TMB – Panyee FC short film

Denne fantastiske ’feel good’ film er baseret på den sandfærdige historie om, hvordan en flok thailandske drenge bosat i en flydende landsby formår at bygge en fodboldbane på vandet og blive et af landets bedste fodboldhold. Reklamen er en del af en branding kampagne for Thai Military Bank.

Subaru Canada – Sexy Sumo

Sexy Sumo er en opfølger til en populære Subaru reklame fra 2008. Vi har alle set bilreklamerne, hvor en fræk, letpåklædt dame slænger sig på køleren af en bil. Byt damen ud med en sumobryder og du har essensen af Subarus sjove reklamefilm.

Adidas is all in – 120 edition

Dette er filmen til den seneste globale kampagne fra Adidas. Hypen har været stor, hvilket til dels skyldes at det er den elektroniske franske super duo Justice, som leverer musikken. Filmen byder ydermere på en lang række af sportens absolutte superstjerner.

Discover Ireland – St. Patricks Day 2001 Flashmob

Denne Flashmob er en reklame fra Tourism Ireland. Sydney pendlere blev på St. Patricks Day overraskede  af mere end 120 irske folkedansere på Central Station, Sydney. På kun 2 uger genererede filmen 600.000 visninger, og er et bevis på at Flashmobs stadig er ’hotte’.

Twitter – Follow Your Interests. Discover Your World

Denne stjernebesatte video er udgivet af Twitter som et led i fejringen af, hvad Twitter selv kalder ’Graduation from pre-kindergarten’. I filmen fortæller kendte lige fra Hillary Clinton til Snoop Dogg om, hvordan de bruger Twitter.

Honest Tea – The Most Honest City In America

Honest Tea, en amerikansk læskedrik producent satte sig, som et led i en større reklame kampagne, for at undersøge hvilken af USA’s 7 største byer som er mest ærlig. Kampagnen er et fantastisk eksempel på, hvordan en kampagne med det rigtige indhold kan generere enorm medieomtale og synlige resultater.

Skittles – Fly 45

Skittles reklamerne er kendte for deres absurde humor. I denne nye kampagne med sloganet ”Blend the rainbow” – ”taste the rainbow” tager en flyvende blender hævn. Filmen er den på listen, som har opnået klart færrest visninger, og det forstår man måske godt, selvom den da har sine sjove øjeblikke.

Hvis du har en viral film som vi bør se, må du meget gerne linke til den nedenfor.

1 Svar
  1. Jørn Bo Kristiansen

    Spændende – men der var jo også en danskproduceret video på YouTube – Chatroullette done right mener jeg den hed – som scorede 3.8 mio views i løbet af få dage.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld