Hidtil har Twitter Analytics udelukkende været forbeholdt de profiler der også annoncerede på Twitter, og mange har derfor været “overladt” til diverse 3. parts værktøjer ift. måling. Men nu er der åbnet op for alle, således at vi kan få data direkte fra Twitter selv.

Vi er efterhånden vant til at vi kan måle en del på de sociale medier. Både Facebook og LinkedIn har efterhånden veludviklede analytics-værktøjer, der gør os i stand til at få indsigt i vores followers, hvor mange der ser vores indlæg, hvor mange der klikker osv. Men medmindre man kendte til en masse gode Twitter-tools, har denne indsats indtil for nylig, været noget mere uvis.

Nu har Twitter som nævnt åbnet op for deres Analytics, så du nemt kan se data på:

  • Impressions – Hvor mange har set dine udsendte tweets
  • Engagement – Antal af brugere der har interageret med dit tweet. Inkluderer både kliks på link, hashtag, brugernavn og foto samt retweets, replies og favorites
  • Engagement Rate – Andel af engagement i forhold til visninger.

 Prøv selv Twitter Analytics her.

Twitter Analytics

Flere gode Twitter tools

Med der findes stadig også et hav af andre gode Twitter værktøjer til at måle på indsatsen. Herunder har jeg listet en række af dem vi selv bruger:

  • Twilert: Få en email hver gang dit brand-navn, produkt, hashtag eller lign. bliver nævnt på Twitter
  • Backtweets: Se hvem der linker til dit site fra Twitter
  • TweetReach: Se hvor mange der har set dit tweet – du kan også søge på fx brandnavne m.m.
  • Twitalyzer: Få overblik over din performance
  • Tweriod: Hvornår er dine followers online? Og hvornår får dine Tweets højest reach?

Hvad bruger du til at måle på Twitter indsatsen?

Del gerne dine erfaringer og tips herunder så vi alle kan blive klogere.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld