GlobalWebIndex har lavet et overblik over de største sociale medier netop nu. Og ikke overraskende ligger Facebook på en klar 1. plads. Mere overraskende er måske at Google+ ligger på 2. pladsen ift. antallet af aktive brugere med 343 mio. brugere og at Twitter er det sociale medie, som har oplevet størst vækst mellem Q2 og Q4 2012.

% af aktive Internet-brugere på de sociale medier

Social media 2012

LinkedIn har globalt set kun fat i ca. 8 % af de aktive Internet-brugere, men ser vi på lokale stats fra socialbakers, har LinkedIn en forholdsvis høj penetration i nogle lande:

  • Danmark ca. 17 %
  • USA ca. 24 %
  • UK ca. 17,5 %

Lande som Kina og Tyskland har en forholdsvis lav LinkedIn-penetration, hvilket bl.a. i sidste ende påvirker det samlede tal.

Ændring i aktive brugere i perioden Q2 – Q4 2012

Ændring i aktive brugere på sociale medier 2012

De sociale medier, som oplever en stigning i antal aktive brugere i perioden mellem Q2 og Q4 2012, er som grafen viser bl.a. Twitter, Facebook, Google+ og LinkedIn, og de medier, der taber aktive brugere, er i høj grad de lokale sociale medier i bl.a. Kina. Netop tabet af brugere på de lokale netværk kan være med til at forklare Facebook’s fortsatte vækst i et marked, hvor mange ellers har travlt med at erklære “krig” mod verdens største sociale medie.

Se mere om undersøgelsen samt flere tal hos GlobalWebIndex her.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Digital Works

Måske noget for dig?

8 Social media trends

Vi giver her 8 bud på, hvad du bør holde dig for øje i forhold til dit arbejde med sociale medier i 2013.
Bliv klogere her