De fleste af os har et ønske om at ligge nr. 1 i søgeresultatet på Google – Og det er her søgemaskineoptimering (SEO) kommer ind i billedet. Men hvor meget værdi er der egentlig i at ligge øverst i Google? Annoncenetværket Chitika har undersøgt hvad det betyder ift. trafik at ligge øverst eller på side 1, 2, 3 osv.

 

Der laves løbende studier i værdien af at ligge nr. 1 på Google, og det seneste af slagsen er kommet frem til følgende fordeling af placering 1-5 på første resultatside i Google:

  1. 32,5 %
  2. 17,6 %
  3. 11,4 %
  4. 8,1 %
  5. 6,1 %

Andre studier fra efteråret 2012 hævder dog at nr. 1 får hele 53 % af trafikken. Én ting er dog sikkert, det kan godt betale sig at gøre en indsats for at ligge øverst i søgeresultaterne.

Andel af trafik ift. placering i Google

Search Result Position

Andel af trafik ift. placering på side 1, 2, 3 osv.

Share of traffic - page level

Læs mere om undersøgelsen og metoden hos Chitika her.

 

 

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Vil du vide mere om SEO og SEM?

Vi skriver løbende om ændringerne i Google's algoritme, om video SEO og meget mere. Se her alle vores artikler om SEO og SEM.
Se artiklerne her