Juni måned byder vanen tro, på en spændende liste over virale succeshistorier. Denne gang skal vi bl.a. se videoovervågning med Coca Cola, køre stærkt med BMW og rejse en tur til solen med Perrier. Listen er skabt ud fra videoernes delbarhed, antal views, generel markedsbuzz, umiddelbar tiltrækning hos publikum, storytelling, produktion og generel kampagneopfindsomhed.

1. Coca Cola: Security Cameras

Videoovervågning bruges sædvanligvis til at fange forbrydere, men Coca Cola viser med denne video, at kameraerne fanger meget mere end det. Der indfanges nemlig både kærlige, heroiske, sjove og usædvanlige øjeblikke, som her er klippet sammen til en yderst delbar film, der har fået mere end 5 mio. views på to uger. Den får en klar førsteplads med det gode budskab “look at the world a little differently”.

2. Perrier: The Drop

I denne flot producerede science fiktion reklamefilm er solen blevet så varm, at jorden er ved at gå under. Kun en flaske Perrier kan stille solens tørst og redde verden, men vil det lykkes heltinden at nå frem? Og kan hun modstå fristelsen?

3. Samsung: Seductive Motion

Med over 11 millioner views i april måned er der ingen tvivl om, at Samsung har skabt en viral succes bl.a. med hjælp fra en Victoria’s Secret model og nogle kendte ansigter som fx manden fra Old Spice reklamerne. Da kvinden i videoen anvender motion-control teknologien med sit Samsung Smart TV, fanger hun samtidig opmærksomheden hos nogle uventede tilskuere. Se herunder, hvad der så sker.

4. BMW: Bullet

For at promovere den nye M5 har BMW skabt denne video, der beskrives som “High performance art” og som har fået over 3 millioner views. I filmen ser man en bil passere igennem forskellige elementer i høj fart, hvilket skaber nogle flotte billeder, når man ser det i slow motion.

5. Nike Basketball: The Ring Maker

Videoen hylder den beslutsomhed og udholdenhed, der skal til for at vinde et mesterskab.  Den omhandler basketballstjernen James LeBron, der altid har fastholdt, at skæbnen er optjent, ikke givet. Han hyldes igennem historien om  en guldsmed, der begynder at arbejde på en mesterskabsring, imens LeBron stadig er ukendt, og som afsluttes akkurat i tide til mesterskabet – otte år senere.

Listen er leveret af:

goviral

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld