Så er der igen en dugfrisk liste med virale film klar fra goviral. Denne gang byder listen eksempelvis på en musikalsk flash mob i Københavns metro og Carlsbergs akademi for fodboldfans. Som altid er listen udarbejdet ud fra kriterierne kreativitet, antal visninger, social shares, historie og nytænkning.

1. Nike Football: My time is now

Videoen er allerede set af mere end 14 millioner mennesker, hvilket gør “My time is now” til månedens største virale succes. Det er en energisk, flot produceret, stjernespækket reklame med et godt budskab – den hylder kommende fodboldtalenter, der kæmper for at blive set og gøre en forskel. Dertil har Nike skabt en interaktiv Youtube udgave af filmen, der lader brugerne klikke sig videre og lære mere om deres idoler.

2. Pepsi MAX & Kyrie Irving: Uncle Drew

I denne video, der har fået mere end 7 millioner views, følger vi en NBA stjerne, der udgiver sig for at være en ældre mand, som tilsyneladende ikke er god til basketball. Sammen med et beskedent kamerahold, tager han ud for at deltage i et spil “street hoops”, hvor han giver spillerne en overraskelse, de sent vil glemme.

3. Radio Klassisk: Flash Mob in the Copenhagen Metro

Mere end 3 millioner mennesker har allerede set Sjællands Symfoniorkester gøre en tur med metroen meget smukkere. Filmen formår at fastholde brugerne i de to minutter, den varer, med god stemning og dejlig klassisk musik. Hvem der bare havde valgt at tage i metroen netop den dag.

4. Carlsberg: Fan Academy

I kølvandet på EM-slutrunden har sponsoren Carlsberg lavet denne sjove kampagne, hvor man bliver lukket ind i et akademi for yderst engagerede fodboldfans. Den har en god historie, er veludført og får produktet til at indgå som en naturlig del af reklamen.

5. Prada: A therapy

Med budskabet “Prada suits everyone” formår denne video, som er instrueret af Roman Polanski og udspilles af Helena Bonham-Carter og Sir Ben Kingsley, at fængsle beskuerne med sit filmiske udtryk, flotte produktion og humoristiske attitude.

Listen er leveret af:

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld