youtubeVi kender dem godt, og ser flere og flere af dem. De der videoer på YouTube hvor hele siden pludselig inddrages eller der sker andre uventede ting. Selvom det ikke længere er et nyt fænomen, så er det stadig videoer vi gerne deler, husker og taler om. Jeg har her samlet et par af dem jeg selv husker.

The Expendables

Sidste år blev YouTube brugt til at promovere Stalone-filmen The Expendables. I denne video interviewes Sylvester Stalone, men pludselig rører fyrene i de anbefalede videoer på sig.

Se den lidt anderledes film trailer her

The Tippexperience – A hunter shoots a bear

Hvordan reklamerer man for et relativt usexet produkt som retteblæk? Jo, man laver en YouTube video hvor seerne selv kan bestemme slutningen. Vi har testet en del muligheder, og hver gang var der en slutning klar.

Prøv selv her

Og se en video omkring kampagnen og den resultater her:

IKEA – Happy to bed

Med denne kampagne kan du logge ind med din Facebook profil hvorefter dine egne billeder overføres til videoen. I ”dit” nye IKEA soveværelse hænger der nu dine egne billeder på væggen og du kan købe produkterne.

Prøv selv IKEA Happy to bed her

Lad os gøre listen længere endnu

Hvad er det bedste eksempel på brugen af YouTube du har set? Del gerne links, tanker m.m. i kommentarfeltet herunder.

Skriv en Kommentar