I dag er det hovedsageligt de sociale signaler, der er fundamentet for den internet-struktur, som vi kender i dag. De sociale signaler ser vi alle vegne, og ikke overraskende har den enorme indflydelse af sociale medier påvirket vores måde at browse på og muligheden for at dele digitalt indhold. Men hvad betyder sociale signaler – og hvad er det egentlig?Læs Mere
Vi skriver snart 2016 i kalenderen, men inden vi begiver os ud på det nye års eventyr, kaster vi et blik på året der gik. 2015 bød på mange spændende digitale foretagender, som vi har fulgt på tæt hold. Gik du glip af vores artikler? Så får du her et overblik over de 10 mest populære.Læs Mere
Har du også svært ved at holde styr på de forskellige opdateringer fra Google? Så kan denne infographic fra Oncrawl helt sikkert give dig et bedre overblik. Læs Mere
I starten af maj måned kom Google+ med den nye feature ‘Collections’ – eller ‘Samlinger’ på dansk. Hvad kan den, og hvordan kan den bruges af virksomheden? Vi gennemgår kort denne nye mulighed i artiklen her.Læs Mere
Som du nok allerede har hørt, trådte Googles nye algoritme-ændring i kraft den 21. april i år, hvilket betyder nedprioriteringer i søgeresultaterne for de websites, der ikke er mobiloptimeret. Men hvad betyder det egentlig for dig? Læs Mere
Flere og flere af os bruger stigende mængder både tid og ressourcer på godt content. Indhold der skal støtte op om vores ønskede positionering, uddanne markedet, brande os osv. Men indsatsen taber værdi, hvis den ikke samtidig er optimeret ift. søgemaskinerne. For det er én af de mange fordele ved content marketing frem for fx traditionel annoncering – at det...Læs Mere
Hvad er de vigtigste “knapper” man kan skrue på for at ligge øverst i Google’s søgeresultat? Det er et spørgsmål mange gerne vil kende svaret på. Searchmetrics laver derfor hvert år en gennmgribende analyse af flere hundredetusinde url’er og flere tusinde keywords, for at finde sammenhæng imellem en lang række faktorer og placering i søgeresultatet.Læs Mere
Google tilbyder en række gratis SEO-værktøjer, der kan hjælpe med at forstærke din virksomheds synlighed i Googles organiske søgeresultater. Vi har her samlet en liste over Googles fire mest effektive søgemaskineoptimerings-værktøjer.Læs Mere
At LinkedIn ligger godt i Google’s søgeresultater er ikke nogen nyhed. Men hvordan sikrer man at man dukker op på de “rigtige” ord, både ift. de personlige profiler og virksomheden? Der findes et hav af knapper der kan skrues på, og her får du nogle af de mest effektive.Læs Mere