En quick-guide til det perfekte tweet baseret på data fra Interbrand’s top 100 global brands. Læs med her og bliv klogere på, hvad der gør dine tweets succesfulde!
For at få en bedre forståelse af de specifikke aspekter, der gør et tweet succesfuldt, er der her nogle bud på det perfekte tweet. Disse er baseret på data fra de 100 bedste brands og deres top tweets, analyseret af Twitter Marketing Study (eksisterer ikke længere).
Brug hashtags og links sammen
Tweets med hashtags OG links outperformer tweets kun med links.
Pas på #hashtag overload
Tweets med mere end 2 hashtags opnår i gennemsnit 32 % mindre engagement..
Længere tweets
Tweets på under 60 tegn får kun 1/3 så meget engagement som længere tweets – helst over 120 tegn.
Gør det aktuelt
Tweets hvor ordene “right now” eller “today” indgår, opnår højere engagement end det gennemsnitlige brand tweet.
Vedligehold frekvensen af tweets
Top performing brands tweeter i gennemsnit 1-5 gange om dagen.
Brug billeder
Tweets med billeder opnår i gennemsnit dobbelt så meget engagement, som tweets uden billeder.
Størrelsen betyder noget
Brug det rette format til dine billeder når du tweeter. Se billedet herunder:
Guiden er skrevet med inspiration fra SimpleMeasured.
Husk altid at optimere med dine egne målinger og resultater, og brug den taktik der virker bedst for DIN virksomhed 🙂