Modernisering af det traditionelle jule-postkort

I 2009 fik det svenske postvæsen en rigtig god ide. De ville styrke værdien i det traditionelle postkort og få de unge til at indse, at fysisk post er en meget mere personlig kommunikationsform end Facebook. Postvæsnet integrerede derfor Facebook med traditionel post, således at brugerne kunne printe et års Facebook dialog fra 10 udvalgte venner som postkortdesign, og skrive en personlig hilsen bagpå. På postvæsnets site, kunne brugerne via deres Facebook-login vælge deres modtagere og selv designe kortet, som blev leveret næste dag.

På blot 18 dage blev mere end 5000 kort sendt af sted, og kampagnen fik masser af positiv omtale på de sociale medier. Sitet fik ca. 65.000 unikke besøgende, og det svenske postvæsen fik forstærket deres brandværdi samt budskabet om brevet som personlig kommunikationsform.

Kampagnen blev belønnet med 2 priser fra hhv. Cannes Lions og Clio Awards i 2010.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld