Hvis du ikke allerede har oplevet den utrolige værdi LinkedIn tilfører dit salgsarbejde, bør du bestemt ikke vente længere!
Få 6 simple og effektive råd som styrker dit salgsarbejde. Alle forslag kan benytte uden en betalt profil.
1. Benyt funktionen ”Advanced Search”
Til at søge efter:
- Specifikke erhvervsprofiler, eksempelvis marketingchefer
- Specifikke brancher
- Virksomheder
- Keywords
Dermed får du et hurtigt og effektivt indblik i hvordan dit netværk forgrener sig og muligvis vil det kunne hjælpe dig ift. et salgsmøde.
2. Følg virksomheder på LinkedIn
Følg relevante virksomheder ved at benytte funktionen Follow. Så får du de updates virksomheden poster. Det kan være eks. være pressemeddelelser, nye jobs, artikler m.m.
3. Hvordan er du connected?
Hver gang du ser på en Company Page, vil du kunne se om dit netværk i henholdsvis 1. led (dine connections) eller 2. led kan bruges som en vinkel ind i virksomheden.
4. Saved Searches
Benyt funktionen ”Saved Searches” til at sikre at du løbende orienteres, hvis der sker ændringer til din søgning.
5. Gennemgå dit netværk
Overvej at se på dine connections connections. Folk i dit 1. led som har valgt at synliggøre deres netværk giver dig følgende muligheder: Du kan fx søge på keywords og konkrete virksomheder. Et meget stærkt værktøj fordi du jo søger blandt dine egne connections og dermed bør have en god mulighed for at bede om hjælp, hvis du ønsker at etablere kontakt til en specifik person.
6. Brug tags
Benyt ”tags” til at gruppere dit netværk. Dermed har du altid et godt overblik over folk som arbejder i fx marketing, er leads eller eksisterende kunder. Tænk over hvilke grupperinger der giver mening i dit netværk og i dit salgsarbejde.
OBS! Tags vil fra den 31. marts 2017 blive fjernet fra den gratis version af LinkedIn og i stedet blive en del af det betalte produkt, Sales Navigator. Læs mere her (opdateret den 14. december 2016).
Til sidst men ikke mindst bør du benytte de nye muligheder med LinkedIn Contacts.
Held og lykke med at benytte LinkedIn i dit salg!