Har du og dine venner et registreret Starbucks kort, har du nu mulighed for at vise dig fra din gavmilde side og forære dine venner kaffe via Facebook ved hjælp af en ny opdatering til Starbucks Card Facebook applikation. Dette vel og mærke uden at forlade Facebook.
Af Anders Budde
Med over 15 millioner fans på Facebook er der stor aktivitet på Starbucks’ fanside. Den nye opdatering giver Starbucks kortholdere mulighed for at tanke vennernes Starbucks kort op med mellem 5 og 500 dollars. Opdateringen er seneste tiltag til en applikation, som i april måned for første gang gjorde det muligt for Starbucks kunder at administrere deres kort via Facebook.
Det er både nemt og enkelt at sørge for, at dine venner kan gå efteråret i møde med en ’Pumpkin Spice Latte’ tilsat dit personlige præg. Applikationen guider dig igennem 6 enkle steps; vælg en ven, angiv beløb, vælg tema, skriv en hilsen, betal og del så din generøsitet med resten af dine Facebook venner.
Idéen til denne nye måde at anvende de sociale medier kommer fra en af Starbucks egne kunder som tilbage i 2008 kom med forslaget på Starbucks egen side ’My Starbucks Idea’, og med mere end 42.000 stemmer er det den ottende populæreste idé nogen sinde. At det nu har været muligt at realisere idéen, giver Starbucks mulighed for at udvide deres kunders oplevelse i kaffebarerne og ikke mindst online. Hos Digital Works tror vi på, at denne nye måde at anvende Facebook på kan være med til at åbne helt nye døre til mersalg og øget opmærksomhed.
Desværre er vi mange der må væbne os med tålmodighed, da servicen endnu kun kan anvendes i USA og Canada. Går du eller dit firma med tanker eller konkrete planer om at indføre en lignende gavekort funktion på din/jeres Facebook profil, vil vi meget gerne høre fra dig/jer her på siden. Imens venter vi på, at Starbucks i første omgang udvider deres aktiviteter i Danmark til mere end deres nuværende lufthavnsfilial.