Begår din virksomhed de typiske digitale fejl?

Det digitale marked udvikler sig konstant, og det kan være svært for mange virksomheder at følge med. Vi ser her på de typiske fejl, som virksomheder begår på det digitale marked. Måske din virksomhed også begår nogle af dem?

Forkert tilstedeværelse!

Grundet den store interesse de sociale medier har fået de seneste år, mener de fleste virksomhed er, at de bør være tilstede på de sociale medier. Sørg for at have den rette tilstedeværelse – dvs. vælg de medier som giver mening for din virksomhed, og følg spillereglerne på det givne medie. En forkert tilstedeværelse risikerer at skade virksomhedens image.

Din virksomhed har 100.000 fans og virksomheden styrer derfor!

Sådan fungerer det desværre ikke. Antallet af fans har ikke den store betydning, det vigtigste er, at din virksomhed formår at skabe et forum, hvor brugerne føler der er mulighed for god dialog.

Mobil marketing??

Flere og flere benytter deres mobiltelefon til at surfe på nettet, derfor er mobil marketing er stødt voksende marked. Din virksomhed bør derfor have en strategi for, hvordan dette marked skal håndteres. Skal dette voksende marked udnyttes eller besidder din virksomhed ikke kompetencerne til at indtage dette marked?

Øget trafik er et mål

Trafik kan ofte være vildledende. At dit site har meget trafik er ikke det samme som at dine kunders behov bliver opfyldt. Analyser dine brugers færden på dit site, det giver ofte et indblik i, hvorfor brugerne egentlig besøger dit site og om det deres behov bliver dækket.

Dårligt indhold

Brugerne gider ikke læse det samme igen og igen, det er derfor vigtigt at din virksomhed formår at skabe indhold, der skiller sig ud fra jeres konkurrenter og rammer netop jeres målgruppe.

Efterligning af konkurrenter!

Hvad der fungerer for andre, fungerer formentlig ikke for din virksomhed. Skab din egen strategi, og sørg for at have nogle grundlæggende retningslinjer, som rettesnor for virksomheden. Men derfor kan man jo sagtens søge inspiration hos andre, blot strategien ikke kopieres i blinde.

Middelmådig

At lade sig nøjes med at være middelmådig er en forbrydelse indenfor de digitale discipliner. De fleste virksomheder udnytter det digitale marked, og din virksomhed bør derfor altid stræbe efter at være nummer 1.

Inkonsekvent

Virksomhedens brand er altafgørende og inkonsekventhed kan skade din virksomheds brand. Vær konsekvent og gå efter at opbygge loyale kunder.

Gå glip af nye muligheder

Det digitale marked er i rivende udvikling. Vil din virksomhed vil nå til tops, så sørg for at være med på beatet. Analyser nye tendenser og vurder om de vil være en styrke for din virksomhed.

Hvilke fejl mener du ellers er typiske på det digitale område? Tilføj dem meget gerne i kommentarfeltet herunder.

1 Svar
  1. Kasper Dorby

    Jeg synes ofte at man ser selv større virksomheder fejle i målingen af effekten på deres marketingaktiviteter. Ikke bare når man taler tracking på trafik og konverteringer, men også måling på øvrige væsentlige digitale KPI’er som permissions, lifetime customer value osv.
    Og så virker det alt for ofte som om, at mange har mediet som mål i sig selv, fremfor egentlige forretningsmæssige mål… – se fx det utal af apps der bliver udviklet, som ofte ikke hentes mere end et par hundrede gange…her har mange bureauer dog nok også et ansvar…(!!).

Skriv en Kommentar