Viral top 5 – April 2012

Så er der igen en ny liste med virale film klar fra goviral. Som altid er listen udarbejdet ud fra kriterierne kreativitet, antal visninger, social shares, historie og nytænkning. Se hvad listen byder på herunder.

1. TNT: A Dramatic Surprise on a Quiet Square

Med mere end 30 millioner views er denne reklame den anden mest delte  nogensinde. Afsenderen er TV-kanalen TNT, som fik den idé at kombinere drama, stunts, skyderi og sexede kvinder for at få tilfældige forbipasserendes opmærksomhed og give dem en oplevelse, de aldrig vil glemme. Se med nedenfor om det lykkedes.

2. Google: Project Glass – One Day

Drømmer du om en verden, hvor du kan tage billeder uden kamera og telefon eller have en samtale ansigt til ansigt med en ven, der befinder sig langt væk? Denne flot udførte video, der demonstrere brugen af Google Glasses, fik 12 millioner views på ganske få dage.  Ej at forglemme blev der dog hurtigt lavet parodier på ideen, der viser, at ikke alle er lige overbeviste om produktet. Er du?

3. Tipp-Ex: Hunter and Bear’s 2012 Birthday Party

Opfølgeren til den prisvindende virale succes “Hunter shoots a Bear” inviterer nu brugerne til fødselsdagsfest, hvor brugerne selv får indflydelse på, hvordan festen skal udvikle sig.

4. P&G: “Best Job”

En god reklame kan kendes på, at den formår at skabe et følelsesmæssigt bånd til sit publikum. Denne film, der viser, hvordan mødre i hele verden kæmper hårdt for at hjælpe deres børn til at blive store sportsstjerner,  er veludført og den rammer plet.

5. Nike free: I Would Run to You

Med kærlighedshistorien “I would run to you” forsøger Nike at illustrere, at løbetræning kan være en god måde at få et langdistanceforhold til at fungere på. Filmen er inspireret af, at gode løbere kan synge imens de løber. Kan du gætte, hvem af de to turtelduer, der er i bedst form?

Listen er leveret af:

goviral

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld