På det amerikanske marked kender de om nogen disciplinerne nyhedsbreve og e-mail marketing. Som altid er de et stykke foran på viden og facts. 

En fremtid som allerede sniger sig ind på det danske marked.

  1. I perioden mellem 2008 og 2012 har der været et fald på 20 % i US på den tid modtagere bruger på nyhedsbreve og e-mails
  2. Faldet i brugen, har dog ikke fået mængden af udsendelser til at dale. Det er estimeret at 838 milliader udsendelser ramte de amerikanske mail-bokse i 2013
  3. 91 % af alle amerikanere bruger stadig e-mail hver dag
  4. Tæt på 45 % af alle mails bliver åbnet på mobile devices (kender din virksomhed det tal?)
  5. Google siger, at 61 % af mobile brugere som oplever problemer med se indholdet, fordi det ikke er lavet i responsivt design, sjældent kommer tilbage. Har din virksomhed styr på det?
  6. 40 % af besøgende som har oplevet problemer med indhold fra mobil devices, besøger da bare konkurrenten i stedet, siger Google
  7. Hvis formålet er konverteringer med dine udsendelser, bør du naturligvis huske at bruge landing pages i stedet for en generisk / standard hjemmeside. Konverteringsraten på en landing page kontra generisk hjemmeside, kan være mere end 25 %
  8. Personlige e-mails og nyhedsbreve kan øge konverteringen med mere end 20 % i stedet for masse-udsendelser
  9. Flere og flere udsendelser baseres udelukkende på brugerens seneste adfærd i nyhedsbrevet eller den udsendte e-mail. Dette gælder både redaktionelt indhold og kommercielle tilbud som præsenteres for brugeren
  10. Sociale medier og nyhedsbreve / e-mail marketing er ikke fjender, men derimod gode naboer som supplerer hinanden godt i ønsket om at berige modtageren med målrettet viden eller tilbud.

Jeg håber at de 10 facts har igangsat flere tanker om hvordan de nye markedsvilkår sniger sig ind på det danske marked.

Held og lykke med dine udsendelser i 2014.

Kilder til artiklen: McKinsey Insights.

 

 

 

 

Skriv en Kommentar