November er den nationale Alzheimers Awareness måned i USA og for at skabe opmærksomhed omkring sygdommen, valgte Grupo Gallegos at lave en anderledes og relevant kampagne.
Løsningen bestod af at give folk et indblik i hukommelses-problematikken hos en person med Alzheimers og appellere til deres medfølelse. Det betød, at hvis man glemte sit password til det specifikke site, kunne man gennem hjemmesiden modtage en mail med et nyt password, ved at indtaste sin email adresse.
Derefter fik man i den fremsendte password-mail det nye password og blev samtidig gjort opmærksom på Alzheimers, og gennem et lille banner kunne man besøge websitet for organisationen og læse mere. Teksten til banneret gjorde personen opmærksom på irritationen ved at glemme sit password, og hvordan det måtte føles at have Alzheimers.
Resultaterne
Kampagnen skabte enorm medieomtale og udfaldet var en stigning på hele 400 % flere besøgende på sitet i løbet af november måned.
Kampagnen blev også belønnet til Cannes Lions med en nominering til en Cyber Lion.