For nylig gav Domino’s Pizza, UK sociale medier som Foursquare, æren for en stærk stigning i online salget og en stigning på 29 % i overskud før skat.
Af Charlotte Østergaard Jørgensen

Denne Facebook side er interessant idet, de har lavet nogle spændende tiltag som belønner brugeren på mediets præmisser. Se den her og bliv inspireret: Domino’s Pizza UK & Ireland på Facebook:
Domino’s Pizza har også en Twitter profil, som dog opererer med helt andre antal fans end Facebook. I skrivende stund følger ”kun” 14.136 mennesker dem på Twitter, men antallet stiger støt (der kom 20 nye followers mens denne artikel blev skrevet). Som det kan ses på deres profil bruger de bl.a. Twitter til at indgå dialog med kunderne samt svare på feedback – en god måde at komme i øjenhøjde med kunden!

Billede er lånt fra Twitpic – Klik for større billede.
Er det så det hele værd, fristes man til at spørge. Alt tyder på at Domino’s Pizza’s tilstedeværelse på de sociale medier giver pote. For det første har de fat i et imponerende antal mennesker på de sociale medier og i første halvår af 2010, har Domino’s UK oplevet en stigning i online salget på 29 %, som nu udgør 32,7 % af deres samlede salg. CEO i UK og Irland, Chris Moore, giver de sociale medier æren for denne stigning og kalder det et bevis for, at de sociale medier virker.
Også andre virksomheder har givet de sociale medier æren for succes i deres butikker. Kaffekæden Starbucks har bl.a. afholdt ”Free pastry day” som blev promoveret via Twitter og Facebook, hvilket bragte mere end 1 million kunder i butikkerne. Læse mere om det her:
Tip:
Vidste du at man ved hjælp af Foursquare’s API kan udvikle applikationer som arbejder sammen med Foursquare og herved nye måder at checke ind på? Se hvordan andre har gjort det her:
