Jeg er personligt rigtig glad for, at LinkedIn igen har tilføjet polls (meningsmåling) som en mulig statusopdatering efter mange års fravær. At lave en statusopdatering med en poll har mange muligheder, og et stort potentiale for involvering.

Hvad er en LinkedIn poll?

Med en poll kan du stille LinkedIn brugere et spørgsmål og give dem optil fire svarmuligheder, så de hurtigt og nemt kan afgive deres stemme. Det kunne fx være et spørgsmål med formålet om, at få flere indsigter i folks holdninger og meninger omkring aktuelle emner. Du har altid mulighed for at se, hvem som har stemt, og hvad de har stemt. Husk dog på ikke at stille for personlige spørgsmål, som eks. politiske spørgsmål.

Hvordan opretter jeg en LinkedIn poll?

Du kan både oprette en poll fra din personlige profil og din Company Page. For at oprette en poll fra din personlige profil skal du gå til din LinkedIn startside og trykke ”Start et indlæg”. Her åbner der sig et nyt vindue, hvor du i bunden af vinduet har muligheden ”Opret en meningsmåling”. Når du trykker på ”Opret en meningsmåling” åbner der sig igen et nyt vindue, hvor du kan stille dit spørgsmål, indtaste dine svarmuligheder, og vælge varighed. Jeg anbefaler personligt ca. 4 svarmuligheder, og at du sætter varigheden til 2 uger og dermed øger muligheden for flere svar.

Det ser således ud:

For at oprette en poll fra din Company Page er muligheden for at oprette en meningsmåling placeret allerede på forsiden, dvs. lige under boksen hvori der står ”Start et indlæg”. Tryk derfor på ”Meningsmåling” knappen og vinduet, også vist ovenfor, vil åbne sig.

Et konkret eksempel

Jeg har selv afprøvet meningsmåling formatet flere gange og har kun oplevet positivt engagement. Jeg lavede blandt andet følgende poll, hvor jeg spurgte andre brugere omkring lanceringen af det nye LinkedIn design tilbage i oktober 2020. Resultaterne af min poll så således ud:

Jeg håber, at du har fået mod på at prøve at oprette en poll/meningsmåling. Held og lykke med det!

Skriv en Kommentar

 

Brug LinkedIn i salget

Vidste du, at din personlige profil på LinkedIn kan være en vigtig brik i den komplicerede B2B-salgsprocess? Ved at sprede en faglig berigelse iblandt dit netværk, kan dette smitte positivt af på din virksomheds image og salg. Bliv klogere her.
Læs mere