Ny funktion på LinkedIn: Nu kan du endelig planlægge dine opslag 

Arbejder du til dagligt med LinkedIn? Så har vi gode nyheder til dig. LinkedIn har de sidste par måneder testet den længe ventet “planlæg opslag”-funktion, som snart introduceres. Ja, du læste rigtigt – nu kan du endelig planlægge opslag fra din personlige profil og virksomhedssiden direkte i LinkedIns eget interface.

Førhen har det ikke muligt at planlægge opslag direkte i LinkedIn, som du for eksempel kan gøre på Facebook og Instagram. Derfor er denne nye funktion en dejlig nyhed til alle som også administrerer en virksomhedsside.

Tyder på brugervenlighed i højsædet

Planlægningsprocessen ser ganske brugervenlig ud. Når du har komponeret dit opslag, klikker du blot på uret for at planlægge opslaget. Herefter udfylder du den ønskede dato samt tidspunkt for publicering af opslaget (max 90 dage frem). 

Herefter klikker du “næste” og “planlæg”. Dit opslag er nu planlagt til den valgte dato. Som du kan se på billedet nedenfor, kan du se og administrere dine andre planlagte opslag. 

LinkedIn fortæller at planlægningsfunktionen først vil være tilgængelig til desktop og Android, og senere vil funktionen også være tilgængelig hos iOS. Ifølge LinkedIn vil funktionen være tilgængelig for LinkedIn grupper, virksomhedssider samt andre indholdstyper i fremtiden. 

Planlægning på LinkedIn er essentielt

Har du ikke allerede en contentplan for, hvornår du skal udkomme på LinkedIn som virksomhed, vil der være en god idé at udvikle eks. et årshjul.

Hvornår skal jeg poste?

Hertil rejses næste spørgsmål: Hvornår er det bedste tidspunkt at poste på LinkedIn? Svaret er, at du skal poste, når din målgruppe er online. Få et overblik over, hvornår der er mest interaktion på dine opslag. Er det i de tidlige morgentimer, i løbet af dagen eller om aftenen? Når du har fundet ud af, hvornår din målgruppe er online, kan du bruge LinkedIns planlægningsfunktion til at nå ud til din målgruppe på det rigtige tidspunkt.

Med planlægningsfunktionen kan du udkomme i alle døgnets timer – også mens du er i morgenmøde, eller mens du holder fri om aftenen. Således sikrer du, at du ikke misser en LinkedIn deadline.

Kilde: Social Media Today.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere