Med mindre end 4 måneder tilbage af året, sidder du muligvis og reflekterer over hvilke salgs- og marketingtiltag, som du skal prioritere inden året er omme. Vi har samlet en liste, som vi håber, kan gavne dig i dine digitale indsatser inden vi går ind i 2021.

Genudsendelse af nyhedsbrev

Bruger du meget tid, og gør du dig mange overvejelser omkring indholdet til jeres nyhedsbreve – men oplever samtidig, at du ikke får den høje åbningsrate eller klikrate, som du havde håbet på? Det er selvfølgelig ærgerligt, men vores råd er her, at du kan genudsende dine nyhedsbreve til dem, som ikke har åbnet det i første gang – det der med andre ord kaldes for non-responsers. Vores erfaring er, at man igennem en genudsendelse kan hente minimum 10% på åbningsraten.

Vigtigt! Vi anbefaler, at du ændrer emnefeltet, når du genudsender dine nyhedsbreve, så det ikke ser ud til, at du har sendt det samme nyhedsbrev to gange.

Videoformatet tiltrækker mere opmærksomhed end noget andet format

Video er på nuværende tidspunkt det mest eftertragtede format blandt brugere på de sociale medier og den type af opslag som performer klart bedst, når det gælder visninger. For eksempel er brugere på LinkedIn 20x mere tilbøjelige til at dele en video på platformen fremfor andet content og bruger 300% mere tid på at se sponsoreret video-indhold fremfor almindelige statiske annoncer. Dette er en af grundene til, at vi anbefaler, at du overvejer at prøve kræfter med video marketing, hvis du ikke allerede er i gang. Er du interesseret, men mangler inspiration? Så er der værdifuld viden at hente i vores artikel om videoformatet og værdien af video selling.

Skaber I værdi for jeres målgruppe på LinkedIn?

Er du og dine kollegaer i organisationen aktive overfor den rigtige målgruppe på LinkedIn? LinkedIn har nået 706+ mio. brugere og er fuld af muligheder. Både professionel og personlig positionering er ekstremt vigtigt i et udfordret marked, som mange af os måske på nuværende tidspunkt befinder os i. En grund hertil er, at der er en tendens til, at folk i højere grad stoler på information samt produkter og ydelser fra virksomheder eller personer, som de har indgående kendskab til, er blevet anbefalet fra andre, eller stoler på grundet vidensniveau og din klare positionering.

Er du i tvivl om, hvad du kan gøre for at styrke din eller din virksomheds positionering? Du kan hente inspiration i vores to artikler om Visible Experts og Social Selling.

Search Engine Optimisation (SEO)

Har du styr på, hvordan dine sider og indlæg klarer sig, når forbrugerne søger på Google? Vi stræber alle efter at ligge øverst på side 1, men måske noget af dit indhold først er at finde på side 7? Du kan prøve at lave en inkognitosøgning på Google for at se, hvilke søgeresultater der kommer frem, og hvilken placering dit indhold har. Hvis du ikke er tilfreds med placeringen af dine sider og dit indhold, så bør du overveje at bruge kræfter på SEO.

Du SEO-optimerer ift., hvad du tror din målgruppe søger på. Der er flere forskellige måder at SEO optimere på, og vi anbefaler, at du installerer et SEO-plug-in til det Content Management System (CMS), som du anvender til din hjemmeside. Vi anvender selv WordPress som CMS system, hvor vi har installeret det SEO-plug-in, der hedder Yoast SEO. Derudover kan du også gøre brug af eksempelvis Ahrefs, som i høj grad fortæller dig, hvilken placering dit indhold har, alt efter hvad forbrugerne søger på.

Har du overvejet at prøve kræfter med annoncering?

Der kan være mange fordele ved at annoncere på de forskellige sociale medieplatforme såsom øget brandkendskab, webstedsbesøg, engagement, videovisninger, leadgenerering og webstedskonverteringer. Annoncering giver samtidig mulighed for at nå ud til en bredere målgruppe. Har du prøvet kræfter med annoncering og oplevet fordelene ved det? Hvis ikke, så kan det være en god idé at komme i gang. Nedenfor introducerer vi dig kort for annoncering på Facebook, LinkedIn og Google.

Annoncering på Facebook

Som annonceringsplatform har Facebook mange facetter og er et relativt billigt digitalt medie sammenlignet med andre. I samarbejde med Annemette Gelardi Hansen fra Havas, har vi skrevet en artikel om Retargeting på Facebook, som er en online annonceringsteknik. Facebook Retargeting er en særdeles effektiv måde at eksponere dine produkter eller ydelser for potentielle kunder, der allerede har vist interesse. Læs artiklen her.

Annoncering på LinkedIn   

LinkedIn er et andet medie, hvor annoncering kan være fordelagtigt – især i en mere professional sammenhæng. Kunne du tænke dig at prøve kræfter med det, men synes du, at annoncering på LinkedIn virker svært og uoverskueligt? Vi har samlet en guide til annoncering på LinkedIn, hvor vi step for step beskriver hvordan man opsætter en annonce på LinkedIn, hvad man skal huske undervejs og hvad man bør være ekstra opmærksom på. Læs artiklen her.

Er du særligt interesseret i annoncering på LinkedIn? Vi tilbyder to forskellige kurser i annoncering på LinkedIn – et for ”begyndere” og et udvidet kursus.

Annoncering på Google

Annoncering på Google fungerer som et Pull medie og handler udelukkende om at være skarp på ét enkelt parameter, nemlig intention. Du har måske prøvet kræfter med Google annoncering før, men hvis ikke du har, eller ikke har haft succes med det, så har vi samlet et overblik over de forskellige typer af annoncer og muligheder i denne artikel, som er skrevet i samarbejde med Havas og Søren Danielsen.

Vi håber, at denne artikel har givet dig anledning til nogle overvejelser for resten af året, og vi hører gerne fra dig i kommentarfeltet nedenfor.

2 Svar
  1. Emma McNulty

    Hej Charlotte! Mange tak for kommentaren. Dejligt at du har fået gavn af artiklen 🙂 Venlig Hilsen Emma

Skriv en Kommentar

 

Video i din LinkedIn-annoncering

Video er ikke bare populært - det er rigtig populært, og er oven i købet det content, der performer bedst på LinkedIn. Få et konkret overblik over mulighederne med video, samt hvordan du selv kan komme i gang.
Læs mere