Værdien af at være en Visible Expert i din branche

Mange virksomheder ønsker at have Visible Experts på LinkedIn, men også bedre kendt som Thought Leaders, da disse kan være til gavn for både virksomheden, medarbejdernes personlige brand og samtidig bidrage til en stærk faglig positionering. Men hvordan bliver du en Visible Expert? Hvad kræver det, og hvordan bliver du ved med at opretholde og pleje denne position?  

Kampen om faglig opmærksomhed på LinkedIn er intensiveret, og der er ikke udsigt til, at dette ændrer sig lige foreløbigt. Derfor er behovet for at skabe og dele berigende content, mere relevant end nogensinde før. Dette understreges yderligere af det faktum, at hele 70% af Visible Experts findes gennem søgemaskiner, Webinars og ikke mindst LinkedIn ifølge bogen ”The Visible Expert” af Lee W. Frederiksen, Elizabeth Harr og  Sylvia S. Montgomery.

Hvad er en Visible Expert?

En Visible Expert er en profil, som aktivt er til stede på de forskellige sociale platforme som eksempelvis LinkedIn. Herunder også en person som tager førertrøjen på, når der skal deles berigende indhold af troværdig karakter, som repræsenterer virksomheden og ikke mindst sig selv godt. Det at være en Visible Expert handler om at bidrage til oplevelsen og passionen i din branche, og samtidig konsekvent adressere de vigtigste spørgsmål og emner for din målgruppe ved at dele forskelligt berigende indhold og deltage aktivt.

En måde at karakterisere en Visible Expert på er gennem de fem niveauer i modellen The Five Level of Expertise. I denne model kan Visible Experts blive placeret på fem forskellige niveauer afhængigt af deres succes med at være den person, som andre opsøger inden for din branche.

De fem niveauer er:

  1. The Resident Expert
  2. The Local Hero
  3. The Rising Star
  4. The Industry Rockstar
  5. The Global Superstar

Opdelingen af disse fem niveauer hjalp forfatterne af bogen ”The Visible Expert” med at organisere deres resultater og konklusioner. Jeg anbefaler stærkt at læse bogen, som du kan finde her.

Værdien af Visible Experts

Nu spørger du sikkert, hvad er de personlige og virksomhedsrelaterede fordele, som du kan opnå ved at være en Visible Expert?

At åbne døre til andre virksomheder eller brancher, som du muligvis ønsker at være i kontakt med, eller forbundet med på LinkedIn. Med disse døre åbne, er der en større chance for at drage fordel af disse forbindelser, når de er aktive på LinkedIn, da du på denne måde kan fange deres opmærksomhed.

For det andet siger 60% af de adspurgte eksperter i undersøgelsen, at Visible Experts øger virksomhedens vækst og forretningsudvikling.

For det tredje vil indsatsen føre til en styrket positionering i forhold til at opbygge både det personlige brand og virksomhedens.

Vejen til at blive en Visible Expert

Det første step til at blive en Visible Expert er at identificere det specifikke publikum, der er forbundet til dig og dit brand, samt identificere, hvem der højst sandsynligt vil sætte mest pris på din ekspertviden indenfor specifikke områder.

Når din målgruppe er identificeret, er det næste step at finde ud af, hvilke emner der oplever den største interesse og engagement, og samtidig prioritere disse, når du skal dele berigende indhold eller artikler.

Det tredje step er at dele og deltage i samtaler og debatter i eks. faglige grupper, så du kontinuerligt er positioneret på din faglighed. Det er vigtigt at understrege, at det ikke kræver, at du er aktivt konstant, men at du derimod ”blot” opretholder en regelmæssig aktivitet, og sørger for at holde tempoet er til gavn og glæde for dit netværk.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Whitepaper - LinkedIn Company Page

I dette whitepaper guider vi dig igennem alt lige fra, hvordan du udfylder felterne på din Company Page, til annonceringsmulighederne, godt content og optimal udnyttelse af potentialet med LinkedIn Company Pages.
Download her