Efter godt og vel 5 år har LinkedIn nu valgt at re-designe deres platform, som nu har skiftet udseende og udtryk. Et nyt LinkedIn design kommer på baggrund af, at LinkedIn vil skabe en platform, hvor brugeroplevelsen bliver bedre, mere intuitiv og inkluderende. Det nye design vil blive rullet ud over de næste par måneder. Måske har du allerede fået det? Læs mere om LinkedIns nye opdatering her.

Nyt LinkedIn design

LinkedIn er en professionel platform som rummer mere end 700 millioner brugere på verdensplan. Alene sidste år blev der oprettet flere end 5 milliarder connections på tværs af platformen, flere end 100 millioner beskeder bliver sent hver uge, samt 3 personer bliver i gennemsnit ansat gennem LinkedIn hvert sekund. Imponerende facts? – Det synes vi hos Digital Works.

LinkedIn har med det nye format gjort platformen mere moderne og intuitiv, som gør den nemmere at navigere rundt på. Blandt andet har LinkedIn tilføjet en ny søgefunktion, som skal gøre det lettere at finde andre brugere, begivenheder, grupper og indhold.

Derudover udkommer LinkedIn med en ny dark mode funktion, som gør det muligt for dig at ændre dit interface til mørke farver. Måske du har prøvet Apples mørketilstand, som netop er kommet iPhone? Den nye mørke funktion på LinkedIn har til formål at gøre det mere behageligt for dine øjne om aftenen. Denne funktion er dog ikke udkommet endnu.

Stories er kommet for at blive

Nyt LinkedIn design

LinkedIns vision er at skabe en platform med mere engagement og menneskelige facetter. Baseret på denne vision, har LinkedIn valgt at introducere de såkaldte ’stories’. Dette format er ikke nyt, og du har måske set det på både Facebook og Instagram. LinkedIn har været længe om at rulle funktionen ud for at sikre, at formatet også vil passe i en professionel sammenhæng, men samtidig skabe et personligt indtryk, som de udtrykker det.

De nye såkaldte ’stories’ er dog kun at finde ved brug af din smartphone eller en tablet, og kan derved ikke benyttes på din laptop – endnu.

Du kan se et udpluk af, hvordan stories kommer til at se ud nedenfor. Som det ses på billedet, er det også muligt at lægge stories op fra jeres Company Page og jeres Showcase Pages.

Videokald

Nyt LinkedIn design

Grundet Covid-19 har de fleste af os været nødsaget til at ændre vores kommunikationsveje til kunder, klienter, medarbejdere og andre interessenter. Det er ikke længere ligetil at mødes ansigt-til-ansigt, og netop denne udfordring har LinkedIn gjort op med. Du kan nu gennem et enkelt klik starte et videokald direkte fra din meddelsestråd gennem platforme som Microsoft Teams eller Zoom. Dette skaber helt nye muligheder for hurtige møder på farten.

Mere fokus på jobsøgende

LinkedIn har et øget fokus på jobsøgende i deres nye design. LinkedIn vil nemlig øge muligheden for, at jobsøgende kan finde job gennem platformen. Du behøver derfor ikke længere gå stille med dørene, hvis du er ude efter at finde et nyt job. LinkedIn har gennem undersøgelser og data fundet ud af, at rekrutteringsbureauer i langt højere grad ønsker mere gennemsigtighed, så de kan hjælpe og støtte de medlemmer, der er på udkig efter nyt job.

Tidligere på året lancerede LinkedIn den nye funktion ’Open-to-work’, som har fungeret som en profilramme, der visualiserer at man er jobsøgende. Næsten 2,5 millioner medlemmer har gjort brug af rammen, og resultaterne ved brugen af rammen viser stort potentiale. Medlemmer der har benyttet sig af rammen, har modtaget 40% flere beskeder fra rekrutteringsbureauer og 20% flere beskeder fra andre medlemmer. 

Læs også: Nye LinkedIn funktioner

Hvad synes du om LinkedIns nye design?

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Read more