Sådan gør du dit LinkedIn feed mere interessant

Oplever du, at dit LinkedIn feed er fyldt med ligegyldigt indhold, som ikke skaber værdi og produktivitet hos dig? LinkedIn præsenterer nu en række funktioner, der skal give dig en mere personlig og relevant oplevelse, når du scroller igennem dit LinkedIn feed. 

Tilkendegiv dine interesser på LinkedIn

Første skridt mod et mere personligt feed er at tilkendegive, når LinkedIn præsenterer dig for indhold, som ikke er relevant for dig. Markér indholdet som irrelevant ved at klikke på de tre prikker på den pågældende post og vælg derefter “Jeg ønsker ikke at se dette”. I forlængelse heraf kan du bestemme mere specifikt, hvorfor du ikke ønsker at se dette indhold. Ønsker du eksempelvis ikke at se mere fra forfatteren bag opslaget, eller interesserer du dig ikke for det emne, som opslaget berører? Således kan du tilkendegive dine interesser og skræddersy dit LinkedIn feed til dine præferencer. 

Derudover tester LinkedIn i øjeblikket, hvordan de kan modificere deres feed på baggrund af de unikke informationer, de modtager om dig. Således skabes en unik og skræddersyet oplevelse baseret på den enkelte brugers præferencer. 

Plads til mere faglig diskussion

LinkedIns egne undersøgelser peger på en efterspørgsel af indhold, der faciliterer samtale og faglig diskussion. Dette bidrager til faglig udvikling. LinkedIn fremmer faglig diskussion således:

  1. Målrettet indhold fra dit netværk: Når du holder dit netværk opdateret, vil LinkedIn i højere grad målrette dit feed og vise dig aktiviteter fra dit netværk, således at du præsenteres for indhold, som du ønsker at engagere dig i. 
  1. Nyt fra folk uden for dit netværk: På baggrund af dine interesser vil LinkedIn fremadrettet præsentere dig for relevante thought leaders, industry experts, og content creators. Således vil brugerne opleve at blive præsenteret for indhold, der har relevans for deres karrierer og daglige arbejde.

Læg politikken på is

Ønsker du ikke at se politisk indhold på dit LinkedIn feed, vil der snart være en løsning på dette. LinkedIn tester i øjeblikket en funktion, som skal reducere mængden af politisk indhold på dit feed. Ifølge LinkedIns egen undersøgelse har denne funktion været efterspurgt blandt deres brugere længe. Denne funktion bliver i øjeblik testet i USA, og målet er at introducere funktionen i flere lande senere hen.

Flere opdateringer fra LinkedIn

Endvidere forsøger LinkedIn at skabe et mere autentisk og brugbart feed for den enkelte bruger. Det gør de gennem følgende tiltag:

  • LinkedIn vil reducere mængden af opslag, der direkte opfordrer til interaktion, dvs. likes og andre reaktioner. LinkedIn kategoriserer denne type indhold som indhold af lav kvalitet. LinkedIn opfordrer i stedet sine brugere til at interagere med troværdigt og autentisk indhold.
  • For at sikre konstruktive samtaler investerer LinkedIn i medarbejdere, værktøjer og teknologier, som understøtter indhold, der tilfører værdi til din professionelle profil. Ifølge LinkedIn vil dette skabe en mere sikker, konstruktiv og ikke mindst bedre oplevelse for brugerne. 
  • Du kan nu se frem til at se færre afstemninger fra folk, som du ikke kender. Fremadrettet vil brugerne blive præsenteret for afstemninger, som er relevante i deres professionelle virke, samt fra folk, som de kender.  

Kilde: LinkedIn Blog (2022).

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere