Siden grundlæggelsen af den sociale medieplatform i 2006, har Twitter vokset sig stort, og har nu 330 millioner månedlige aktive brugere. Twitter har vokset sig stor særligt i USA, men har endnu ikke særlig udbredt sig i Danmark, hvor der ellers kan være et stort potentiale.

Fun facts

  • Hver dag bliver der postet mere end 500 millioner tweets, hvilket svarer til 6000 tweets i sekundet
  • 707 followers er gennemsnittet for en Twitter-profil
  • Platformen bruges i høj grad af små og mellemstore virksomheder til kundeservice
  • 59% af Twitter brugere, benytter netværket til at læse nyheder
  • Twitter er hyppigst brugt af individer i aldersgruppen 25-34 år

Med en Twitter profil får du adgang til flere millioner brugere. Platformen fungerer som en effektiv metode for at engagere sig med brugere, dele erfaringer, opnå viden, og for at udvide sit professionelle netværk på verdensplan. Heri er en enorm mulighed og et stort potentiale for danske erhvervsfolk, for at networke på flere markeder.

Facts om danskernes brug af Twitter:

  • 21% af danskere bruger Twitter
  • 5% af danskerne har brugt Twitter i løbet af en uge
  • Twitter er mere udbredt blandt mænd end kvinder

Et tweet er begrænset til 280 karakterer. Dette tvinger brugeren til at poste kortfattede og fangende opdateringer. Det korte og præcise indhold har særligt skabt interesse for den yngre målgruppe, der har indtaget platformen for at opdage nye og spændene nyheder. Hvis du vil have fingrene i det yngre segment, er det altså her, jeres virksomhed skal starte. Det tyder nemlig på, at fremtidens marked vil være præget af den sociale platforms følgere og deres sociale netværk herpå.

Virksomheden på Twitter

Twitter kan i høj grad være en værdifuld platform for virksomheder, da platformen kan være med til at opbygge brands og er en god mulighed for din virksomhed at opnå mere synlighed. Op mod 66% af virksomheder verden over med 100 eller flere ansatte, er på nuværende tidspunkt til at finde på Twitter – din virksomhed har her muligheden for at udvide jeres professionelle netværk. Vendes blikket mod B2B-virksomheder, er 85% aktive på Twitter, hvoraf 67% anvender Twitter som et redskab i deres digitale marketing strategi. Derudover vil nogle nok finde det interessant, at 40% af brugerne på Twitter har rapporteret at have købt noget efter at have været eksponeret overfor det på Twitter.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Master Class i sociale medier

Sociale medier er noget, som stort set alle virksomheder gør brug af, men det er langt fra alle, der får det ønskede udbytte. På Master Class’en gennemgår vi de sociale platformes kvaliteter, muligheder, styrker og begrænsninger, sat i relation til virksomhedstype og mål.
Læs mere