Siden grundlæggelsen i 2002 har LinkedIn oplevet en stor vækst, og har fået mere end 673 millioner brugere, med mere end 300 millioner aktive brugere på månedlig basis. Af disse er mere end 2,5 million danske brugere.

Med så mange brugere, skaber LinkedIn en stor mulighed for at udvide det professionelle netværk, hvor viden og erfaringer deles, nye medarbejder rekrutteres og gode historier får liv.
Specielt den yngre målgruppe har indtaget platformen på verdensbasis. Hele 40 millioner studerende har oprettet en profil på LinkedIn, og hele 87 millioner Millennials (18-24 år) bruger LinkedIn. Det tyder derfor på, at fremtidens arbejdskraft i højere grad skaber connections, og engagerer sig i det professionelle netværk.

Virksomheden på LinkedIn

Antallet af brugere stiger for hvert sekund der går, og det samme gør antallet af virksomheder på LinkedIn. Hele 30 millioner virksomheder verden over, er nu at finde på LinkedIn, og her har hele 92% af alle B2B virksomheder LinkedIn med i deres digitale marketingmix. Dette er medvirkende til at over 50% af al social trafik til B2B-hjemmesider og -blogs kommer gennem LinkedIn.

Fun Facts

  • Der er 20 millioner jobopslag på LinkedIn og 100 millioner jobansøgninger
  • LinkedIn brugere med en professionel headline får mere end 14 gange flere profilvisninger
  • 79% af B2B virksomheder mener, at LinkedIn er en effektiv kilde til leadgenerering
  • Der bliver oprettet 2 nye LinkedIn profiler på verdensplan hvert sekund
  • 41% af alle millionærer bruger LinkedIn
  • En CEO har i gennemsnit 930 forbindelser
  • 1 million professionelle har lavet et post på LinkedIn
  • Ordet motiveret er det ord der er brugt mest på LinkedIn

LinkedIn er en finurlig størrelse med mange sjove facts, som er værd at læse. Alle ovenstående facts er fra kilden Omnicore, og du kan læse langt flere facts om LinkedIn og de andre sociale platforme her.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Master Class i sociale medier

Vi tilbyder en Master Class til dig, der allerede arbejder med de sociale medier, og som ønsker at skabe endnu bedre resultater. Programmet er fordelt på 2 fulde dage og er en kombination af undervisning, øvelser og cases.
Læs mere