Alt du skal vide om Showcase Pages på LinkedIn

De fleste virksomheder har en Company Page på LinkedIn, hvor de jævnligt deler berigende indhold fra. Færre virksomheder gør dog brug af Showcase Pages, hvilket kan være en god idé, hvis virksomheden har flere forskellige fokusområder med hver deres målgruppe. I denne artikel har vi samlet alt det, du skal vide i arbejdet med Showcase Pages på LinkedIn.

Selvom der er mange virksomheder, som ikke gør brug af Showcase Pages, er mulighederne mange og potentialet stort. En Showcase Page er ganske simpelt en udvidelse af en virksomheds Company Page, der har til formål at fokusere på individuelle brands, virksomhedsenheder eller diverse initiativer. Når du har oprettet en Showcase Page vil det kunne ses under tilknyttede sider ude i højre kolonne på din Company Page. 

Hvorfor skal jeg bruge Showcase Pages på LinkedIn?

Showcase Pages er en god mulighed for at inddele indhold i forhold til dets relevans og dets publikum. Tænk på, at en Showcase Page kan have sit eget tema, sprog administrator og egne følgere. Nogle brugere på LinkedIn vil måske hellere følge et emne eller en sag, end de har lyst til at følge en Company Page. Faktisk kan en Showcase Page godt have flere følgere end ens Company Page, hvilket er tilfældet her hos Digital Works.

Du kan eventuelt følge vores Showcase Page Arbejd professionelt med LinkedIn, hvis du ønsker berigende indhold om LinkedIn.

Idéer til Showcase Pages:

Nedenfor har vi listet forskellige idéer til Showcase Pages på LinkedIn, som du kan gøre brug af.

  • HR, rekruttering og internships
  • Sider fordelt på forskellige kundegrupper. Dette kunne være privat/erhverv eller Offentlige/private virksomheder
  • Sider fordelt på fagområder/branche
  • Sider på andre sprog. Fx har vi hos Digital Works en Showcase Page der udelukkende deler indhold på engelsk. Du kan følge vores Showcase Page LinkedIn for Businesses.

Derudover er det en god idé at tænke over:

  • Hvad har I af indhold og ressourcer?
  • Hvad vil målgruppen gerne følge?
  • Hvorfor skal de følge jeres side?
  • Hvordan skal indholdet på jeres Showcase Page adskille sig fra indholdet på jeres Company Page?

Hvordan opretter jeg en Showcase Page?

For at oprette en Showcase Page skal du være administrator for den pågældende Company Page, som jeres nye Showcase Page skal hører under.

  • Klik på Administrationsværktøjer i højre top bar på din Company Page
  • Klik herefter på Opret en Showcase-side

Se eventuelt billedet nedenfor:

Hvad består en Showcase Page på LinkedIn af?

Der er mange elementer, du bør have styr på, når du opretter en Showcase Page. Nedenfor har vi samlet en række forskellige elementer, som en Showcase Page bør bestå af:

  • En titel
  • Et profilbillede, som skal bestå af jeres logo
  • En kort beskrivelse af hvem I er, og hvad denne Showcase Page byder på. Brug maximalt 2.000 tegn
  • Et link til dit website eller en anden specifik landing page
  • Branche
  • Virksomhedsstørrelse
  • Mulighed for et coverbillede
  • Hashtags – maximalt 3

Læs også: Guide til billedformater på LinkedIn

Alt du skal vide:

  • Du kan maximalt oprette op til 10 Showcase Pages – husk dog på kun at oprette en Showcase Page, hvis det giver mening
  • Det er kun muligt at oprette en Showcase Page med et navn, som ikke er brugt i forvejen – du bliver måske derfor nødt til at tænke kreativt
  • En Showcase Page kan have flere administratorer lige som med en Company Page – disse administratorer behøver ikke alle være administrator for jeres Company Page
  • En Showcase Page har adgang til de samme analytics som en Company Page
  • En Showcase Page kan ikke have tilknyttet ansatte
  • Når du deler indhold fra din Showcase Page på LinkedIn, er det som udgangspunkt kun dine følgere der får opslaget i deres nyhedsfeed, og dermed ikke dem som følger jeres Company Page
  • De tilknyttede Showcase Pages vil være synlige på jeres Company Page, som det kan ses inden for:

Kan jeg slette en Showcase Page?

Før i tiden var det ikke muligt at slette en Showcase Page uden at kontakte LinkedIn først. I dag er det dog midlertidig blevet muligt selv at gå ind og slette en Showcase Page. Dette kan du dog kun gøre, hvis du er administrator for siden.

Det gør du på følgende måde:

  • Klik på administrationsværktøjer i højre hjørne
  • Klik på deaktivér Showcase Page
  • LinkedIn spørger herefter om du er sikker – hvis ja, tryk herefter på deaktivér.

Har du spørgsmål?

Del gerne eventuelle tanker eller spørgsmål i kommentarfeltet herunder.

Denne artikel blev første gang udgivet i 2014 og er sidenhen blevet opdateret.

10 Svar
  1. Jeg vil gerne deaktivere en showcase side, og faldt i den forbindelse over denne artikel fra jer. Jeg er kommet i tvivl, fordi I skriver, at man ikke selv kan deaktivere/slette en showcase side – men på LinkedIn har jeg fundet en knap, der hedder “Deaktiver virksomhedssiden” – spørgsmålet er, om det er min ‘hovedside’ eller den aktuelle showcase, der menes? Hvis jeg trykker deaktiver, fjernes siden fra LinkedIn, og jeg kan ikke tilgå den bagefter. Så jeg vil gerne være sikker. Kan I hjælpe med et svar på det?

  2. Katrine

    Hej Betina

    Det var et rigtig godt spørgsmål. Det kunne godt se ud til, du ikke længere kan slette den selv. Jeg vil anbefale dig at skrive til LinkedIn.

    Tak for du gjorde os opmærksomme på det.

    De bedste hilsner,
    Katrine, Digital Works

  3. Camilla Hove Toft

    Hejsa. Kan det passe at man i dag kalder det Affiliated pages og ikke Show Case pages? Har man samme muligheder for at oprettes posts, oprette video mm fra mobilen på en Show Case page som på en Company page? Er der nogle begrænsninger til en Show Case page ift en Company page? Tak. Vh Camilla

  4. Sandra Christensen

    Hej Camilla,

    Dine undersider hedder stadig Showcase Pages, men når du er inde på en Company Page, vil de fremgå som ”Affiliated Pages”, da det er associerede sider til ”hovedsiden”, så at sige.
    Ift. dit spørgsmål omkring opslag på Company Page vs. Showcase Page, så er der samme muligheder for at slå op på Company Pagen som på Showcase Pagen fra mobilen – du kan dele links, billeder, video eller simple tekstopslag så længe du er administrator på siderne.
    Håber det var svar på dine spørgsmål.

    De bedste hilsner,
    Sandra/Digital Works

  5. Hej DW,

    Jeg har i forvejen en virksomhedsside til min podcast – Iværksætterhistorier, men fordi jeg også producerer andre shows, overvejer jeg om disse sider ikke i stedet skal være showcase sider.

    Kan man omdanne fra virksomhedsside til showcasesider?
    Og hvad vil I anbefale at en mand i min situation gør? Skal jeg oprette alle shows som virksomhedssider eller skal de indlægges som showcasesider under mit hovedselskab Podtribe Media?

  6. Sandra Christensen

    Hej Esben,

    Tak for dit spørgsmål.

    Vi vil helt klart anbefale dig at holde dig til én virksomhedsside til dit hovedselskab Podtribe Media. Herunder skal folk gerne kunne finde dine andre shows på Showcase Pages, som jo hører til, og er koblet op på dit hovedselskab. På den måde sørger du også for, at dine andre shows får en forbindelse til dit hovedselskab.

    Med hensyn til, om du kan omdanne en virksomhedsside til en Showcase Page, er svaret desværre nej. Dvs. hvis du har en virksomhedsside for dine andre shows på nuværende tidspunkt, vil disse følgere ikke kunne blive overført. Vi anbefaler dog stadig, at du vælger at lave dem som Showcase Pages, og lav gerne et par opslag på de gamle sider, som kan lede dem over på den nye Showcase Page.

    De bedste hilsner,
    Sandra/Digital Works

  7. Hej 🙂
    Tak for god artikel!
    Jeg er erhvervsfotograf og ny på LinkedIn.
    Jeg har fået afvide jeg burde oprette en Company page for firmaet og så en showcase side for hver niche, fx Headshot, event fotografering osv.. Vil i også anbefale det? Fremfor at oprette flere Company pages til hver eneste niche? 🙂

    På forhånd tak
    Brian Christensen

  8. Sandra Christensen

    Hej Brian,

    Tak for din søde kommentar. Vi er glade for, at du kunne lide vores artikel.
    Vi vil klart anbefale, som du selv skriver, at oprette en Company Page for din virksomhed, og herefter oprette Showcase Pages for hver niche du har. Men husk, at du skal have indhold nok til alle dine sider.
    Håber du kan bruge svaret 🙂

    Dbh. Sandra/Digital Works

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere om kurset her