Guide til billedformater på LinkedIn

Er det på tide at få rettet de skæve billeder til og få tilføjet billeder i rette format? Så læs med her, hvor vi giver dig den ultimative guide til billedformater på LinkedIn.

De visuelle elementer er og bliver vigtige på LinkedIn. I denne guide finder du alle billedformater, som du kan komme i berøring med på LinkedIn – hvad end det er den personlige profil eller på virksomhedssiden.

Profil- og coverbillede

Lad os starte ud med det første sted, hvor andre ser dig – nemlig på din personlige profil. Her skal dit profilbillede være 400 x 400 pixels. Selvom dette er formatet, LinkedIn anbefaler, så er det ikke sådan det bliver vist på profilen. Billedet er nemlig rundt, og overholder derfor ikke disse dimensioner til fulde. Sørg derfor for, at dit ansigt er centreret i billedet, da kanterne bliver “skæret af” når billedet uploades.

Husk, LinkedIn er et proffesionelt medie, så undgå billeder fra den seneste julefrokost, hvor du står med en øl i hånden.

Tip: Du kan tilføje forskellige filtre til dit profilbillede, når du tilføjer det. Du kan fx lave det i sort/hvid.

 

Det næste element på din personlige profil er dit coverbillede, som skal være 1584 x 396 pixels (synligt område: 1350 x 220 pixels).

Bemærk dog, at coverbilledet ser forskelligt ud, afhængig af, hvilken device du bruger. Der er ligeledes forskel på placering af profilbillede, hvor det på desktop befinder sig i venstre side, og på mobilen er centreret. Tænk derfor over, hvor du placerer centrale elementer, hvis du arbejder med dem i dit coverbillede. Der findes desværre ingen quick fix løsning, og det eneste du kan gøre er, at teste dig frem.

Vil du have gode råd til, hvad du kan anvende som coverbillede, så læs artiklen: Sådan udfylder du din profil på LinkedIn.

Company – og Showcase Page

Formaterne på din Company – og Showcase Page er lidt anderledes fra den personlige profil. Profilbilledet/jeres logo skal være 300 x 300 pixels. Desuden er billedet, modsat den personlige profil, kvadratisk, og det er altså hele billedet, som er synligt.

Coverbilledet skal være 1536 x 768 pixels. Her følger de samme problemer med, som vi ved den personlige profil – formatet ændrer sig en del alt efter hvilket device, der anvendes.

Tip: Brug altid virksomhedens logo, som profilbillede på Company Pagen.

Opdateringer og annoncer

Billedformatet du skal bruge til annoncer og almindelige link-opslag (link + tekst) er 1200 x 627 pixels, hvilket næsten er det samme som på Facebook (1200 x 628).

Er det ikke en link-opdatering, men derimod en billedopdatering uden klikbart link, så kan højden på billedet godt være større, og billedet vil stadig blive vist i sin fulde størrelse. Det vigtigeste er, at bredden på billedet ikke kommer under 400 pixels, da det ellers vil blive vist som miniature-billede, hvilket sjældent fungerer særlig godt på LinkedIn.

Tip: Dine billeder til opdateringer skal være jpeg, PNG eller GIF-format.

Tip: Vi anbefaler at holde opdateringer under 150 tegn og annonceoverskriften på under 70 tegn, for at undgå afkortning.

Video

Video på LinkedIn er kommet for at blive, og derfor bør du også have styr på formaterne her. Der findes mange formater at vælge imellem, men vi anbefaler den højeste opløsning, 1920 x 1080 pixels. Hvis du ønsker at anvende video som annoncering, er der desuden en række restriktioner ift. filstørrelse, rammepris osv., som du kan læse mere om her.

Du finder gode tips til dine videoer på Linkedin her.

Her er vores bud på et cheatsheet til billedformater på LinkedIn 2018

I nedenstående cheatsheet finder du de mest optimale billedformater til LinkedIn, men så længe dimensionerne er korrekte, kan både større og mindre formater også anvendes.

Vil du se formater for andre sociale medier, kan du læse vores ultimative guide her.

Har du gode erfaringer med at anvende visuelle elementer på LinkedIn?

Del gerne dine erfaringer i kommentarfeltet længere nede på siden.

2 Svar
  1. Sandra Christensen

    Hej Sys,

    Tak for de søde ord.
    Vi er glade for at høre, at artiklen skabte værdi for dig.

    De bedste hilsner
    Sandra, Digital Works

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Digital Works

Måske noget for dig?

Professionel brug af Company Pagen

Mange virksomheder har fået etableret en Company Page på LinkedIn,, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? Vi hjælper jer til at nå jeres mål.
Læs mere om forløbet her