Guide til billedformater på LinkedIn

De visuelle elementer er og bliver en vigtig del af arbejdet på LinkedIn. Så er det måske på tide, at du får rettet de skæve billeder til og får tilføjet billeder i det rette format? Vi har i denne artikel lavet en guide til billedformater, som du kan komme i berøring med på LinkedIn – hvad end det er din personlige profil eller på din Company page. Læs med her, hvor vi giver dig den ultimative guide til billedformater på LinkedIn.

Profil- og coverbillede

Lad os starte med din personlige profil. Det er det første sted, hvor andre ser dig, og det er derfor vigtigt, at du giver et godt førstehåndsindtryk.

Profilbillede

Dit profilbillede skal være 400×400 pixels. Dog er det vigtigt at bemærke, at selvom dette er det korrekte format, så er det ikke sådan det bliver vist på din profil. Dit profilbillede er nemlig rundt, og overholder derfor ikke disse dimensioner til fulde. Derfor kan det være en god idé, at dit ansigt er centeret på billedet, da hjørnerne tilskæres, når du uploader dit billede.

Tip: Du kan tilføje forskellige filtre på dit profilbillede, når du tilføjer det. Her kan du f.eks. lave det i sort/hvid. Du kan også justere både kontrasten, farvemætningen og blankheden på dit profilbillede.

Coverbillede

Det næste element som du skal være opmærksom på, er dit coverbillede. Et coverbillede skal være 1584×396 pixels. Husk på, at et coverbillede kan fortælle meget om, hvem du er som person, men også om den virksomhed du arbejder i. Måske din virksomhed har et coverbillede, som du kan benytte.

Vær dog opmærksom på, at både på mobile devices og på desktop vil dit profilbillede være ude i venstre side. Det dækker derfor for dele af dit coverbillede. Det kan derfor være en god idé ikke at have vigtige elementer i det nederste venstre hjørne.

Du kan se et eksempel nedenfor.

Company – og Showcase Page

Formaterne på din Company Page og eventuelt Showcase Page, hvis du har sådan en, er lidt anderledes fra den personlige profil. Det er dog de to samme billedtyper, du skal bruge: Nemlig et profilbillede og et coverbillede.

Profilbillede

Når du skal vælge et profilbillede til din Company Page, er LinkedIn’s anbefalinger, at du vælger virksomhedens logo. Billedet skal være 300×300 pixels. Billedet vil blive vist som kvadratisk, og du skal derfor ikke tage hensyn til, at LinkedIn beskærer billedet her, som med den personlige profil.

Coverbillede

Du har også mulighed for at vælge et coverbillede til din Company Page. Her er det vigtigt at tænke på, at et coverbillede kan fortælle meget om din virksomhed, og det kan derfor være en god idé at lægge ekstra kræfter i at gøre coverbilledet tydeligt. Billedet skal være 1128×191 pixels.

Der medfølger de samme problemer som med den personlige profil. Profilbilledet dækker for venstre del af coverbilledet. Derfor er det også her vigtigt, at budskabet i coverbilledet ikke er gemt bag profilbilledet.

Se nedenfor eksempler på et coverbillede som fungerer, og et coverbillede som fungerer mindre godt.

Opdateringer og annoncer

Hvis du vil lave almindelige linkopdateringer på din Company Page eller gøre brug af billedformatet i annoncemodulet, skal dit billede være 1200×627 pixels, hvilket næsten er det samme som på Facebook (1200×628 pixels). Hvorfor der er denne ene pixels forskel i højden, vides ikke 😊

Vil du blot lave en almindelig billedopdatering uden et klikbart link, er det vigtigt at dit billede som minimum er 200 pixels bredt. Hvis ikke, vil billedet i stedet blive vist som et miniaturebillede, hvilket sjældent fungerer godt på LinkedIn.

Dine billeder vil ikke blive beskåret på mobilen, hvis det er mere end 200 pixels bredt. Det vil blive vist i fuld størrelse med en diskret hvid kant.

Tip: Dine billeder skal være jpeg, PNG eller GIF-format.

Nedenfor har vi lavet en guide til billedformater ved de forskellige annoncetyper.

* LinkedIn har flere forskellige indstillinger for videoformatet. Se den fulde specifikation for videoannoncer her.

Video

Video på LinkedIn er kommet for at blive, og derfor bør du også have styr på formaterne her. Der findes mange forskellige formater, som du kan vælge imellem. Vi anbefaler den højeste opløsning på 1920×1080 pixels. Hvis du gerne vil benytte video i din LinkedIn annoncering, kan du se i tabellen ovenfor eller læse mere her.

Læs også: Video på LinkedIn – Best practice

Guide til billederformater på LinkedIn 2020

I nedenstående cheatsheet finder du de mest optimale billedformater til LinkedIn. Husk på, at så længe dine dimensioner er korrekte, så kan du både forstørre og mindske dine formater. Vil du se formater for andre sociale medier, kan du læse den ultimative guide her.

Har du gode erfaringer eller mulige faldgruber for at anvende visuelle elementer på LinkedIn?

Del gerne dine erfaringer i kommentarfeltet.

4 Svar
  1. Sandra Christensen

    Hej Sys,

    Tak for de søde ord.
    Vi er glade for at høre, at artiklen skabte værdi for dig.

    De bedste hilsner
    Sandra, Digital Works

  2. Alice

    Hej!

    Meget brugbar guide.

    Hvad med billedet øverst i artikler? Er det samme størrelse som coverbilledet?

    Venligst
    Alice Haugaard

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her