Hvis du bruger kunstig intelligens til at bidrage med indholdsproduktionen, især artikler og indhold, der er SEO-optimeret, så husk på, at eks. Google prioriterer indhold af høj kvalitet.
Hvis dit AI-genererede indhold er informativt, engagerende og nyttigt, så er du godt på vej.
Dog er det ofte en udfordring for AI at skabe indhold, der lyder menneskeligt.
Her følger en liste med 9 simple tiltag, så du kan tilføje et strejf af menneskelighed til dit indhold, når du benytter eks. ChatGPT, Gemini eller Copilot.
- Forklar komplekse emner med klare og beskrivende eksempler
- Begynd med at identificere dine læseres problem og hvad de vil opnå ved at læse dit indhold
- Bland formelt og afslappet sprog for at skabe en naturlig og engagerende stil
- Er du en lokal virksomhed? Henvis til kulturen eller vendinger for at skabe associationer hos læseren
- Nævn dit firmanavn strategisk gennem indholdet
- Brug virkelige historier eller scenarier til at illustrere komplekse koncepter
- Bland korte og lange sætninger for at holde dit sprog dynamisk og engagerende
- Skab indhold, der resonerer med din ideelle målgruppes baggrund
- Husk at tilføje dit personlige præg, især når du deler virksomhedshistorier eller kundeoplevelser.
Disse simple prompt indspark kan hjælpe med at menneskeliggøre dit fremtidige AI-indhold.