Ny annonceringsmulighed: LinkedIn Dynamic Ads

Nu er det personlige annonceformat ’LinkedIn Dynamic Ads’ tilgængeligt i Campaign Manager. Her kan du læse mere om mulighederne med annonceformatet, der giver dig en endnu bedre klikrate.

LinkedIn udvikler fortsat på at udvide annonceringsmulighederne, og har nu tilføjet et nyt annonceformat, som går under navnet LinkedIn Dynamic Ads.

Formattet er nu tilgængelige for alle virksomheder, og annoncerne gør det muligt for virksomheder at tilpasse deres annoncer ved at bruge offentligt tilgængelige oplysninger fra LinkedIn-brugernes personlige profiler. Dette åbner op for en mere personlig kommunikation, og har vist sig at have dobbelt så høj klikrate som de normale annoncer. Se og læs mere om, hvad du kan bruge dem til nedenfor.

Kom tættere på din målgruppe

LinkedIn ligger inde med en masse professionelle informationer, som gør, at i kan tage jeres personlige kommunikation til et nyt niveau. Det nye format gør det mulig at tilpasse ud fra de professionelle profilers oplysninger, såsom foto, fornavn, firma eller jobtitel, og således fange opmærksomheden på en anden måde end de normale annoncer kan. Tiltal brugerne ved navn eller opfodr’ til at følge jeres side, baseret på deres interesser.

 

Være kreativ eller brug skabelonerne

Som nævnt, er der fokus på den personlige kommunikation, og denne type annonce gør det nemmere end nogensinde. Når du skal lave en Dynamic Ad skal du blot bygge dine ”grundannoncer” én gang, hvorefter LinkedIn tager sig af resten af ”personaliseringsarbejdet”, og automatisk tilpasser annoncen til hver enkelt person.

Du kan vælge at bygge dine egne annoncer fra bunden, eller anvende de templates, som LinkedIn stiller til rådighed.

Tip: Selvom hvis du vælger at anvende LinkedIn’s egne templates, vil oplevelsen fortsat være personlig, idet LinkedIn stadig anvender personlige oplysninger, såsom navn, firma eller sågar lokation.

Byg annoncerne ud fra en målsætning

Lige så mange virksomheder, som der eksisterer, lige så mange forskellige mål og midler findes der. Når du opretter en Dynamic Ad, har du flere forskellige formater at vælge imellem.

  • Flere følgere: Skal du opbygge brand awareness, og søger måske flere følgere til din Company Page, kan du vælge ”follower ads” til at hjælpe dig på vej.
  • Trafik til website: Brug dette format til at føre trafik til dit websted eller destinationsside for at få flere leads, styrke kendskabet til dit brand og pleje relationer.
  • Flere ansøgere til dine jobs: Brug dette format til at føre trafik til aktive jobannoncer, der er blevet tilpasset jobsøgeres kompetencer og erfaring.

Tips til dine Dynamic Ads

  • Vær beskrivende i overskriften og teksten. Dette vil hjælpe dit publikum med at forstå dit budskab.
  • Hav en klar CTA (call to action), så publikum ved, hvad ønsket med annoncen er.
  • Vær specifik med målretning af annoncen, men ikke så specifik, at du begrænser dit publikum.
  • Mål og optimér altid.

Mål og optimer

Som vi hos Digital Works så ofte prædiker, er måling og optimering, en essentiel del af det at annoncere på sociale medier. På LinkedIn kan du få direkte adgang til data omkring dine annoncer i “Campaign Manager”. Derfra kan du analysere og optimere dine kampagners ydeevne, og teste forskellige formater, hvor du blandt andet kan ændre på logo, ikoner, tekst, overskrifter og baggrund. Det er også muligt at installere et Insight Tag på annoncerne, og få værdifulde konverteringsdata fra dine annoncer.

Derudover kan du nu lave A/B-tests og derefter optimere i kampagneadministrator.

Praktiske links

Guide til, hvordan du sætter Dynamics op her.

Læs mere om, hvordan du installerer et Insight Tag her.

Vil du ikke have, at dine egne personlige oplysninger bliver brugt til denne slags annoncer, kan du ændre det ved at følge disse steps:

  • Klik på ikonet ”Mig” øverst på din startside
  • Vælg ”Indstillinger og privatliv” i menuen
  • Klik på fanen ”Annoncer”
  • Vælg ”Profildata til tilpasning af annoncer”, hvor du kan forbyde LinkedIn at bruge dine personlige oplysninger i henhold til annoncering.

Læs LinkedIns egen opdatering her.

Har du erfaringer med det nye annonceformat?

Så hører vi gerne fra dig.

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Virksomheden på LinkedIn

Mange virksomheder har efterhånden fået etableret en Company Page på LinkedIn, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem undervisning og øvelser.
Læs mere her