To nye væsentlige ændringer i LinkedIns algoritme

LinkedIn har igen foretaget ændringer i algoritmen, hvilket kan påvirke den potentielle synlighed af dine opslag.

Hvad er det nye?

For at øge rækkevidden af de organiske opslag bliver det fremover mere afgørende at fokusere på at dele viden og rådgivning.

Under pandemien fik mange LinkedIn-opslag en mere personlig tone, hvor brugere delte selfies og familiebilleder, som “engang” var mere almindelige på Facebook eller Instagram.

“Nu kommer der andre boller i suppen” 😊

1. Øget synlighed overfor følgere

Dine indlæg er nu mere tilbøjelige til at blive set af dine følgere. LinkedIn oplever en stigning på 10 % i antallet af personer, der ser indhold fra dem, de følger.

2.Prioritet til “viden og “gode” råd indlæg

Opslag, der indeholder viden og rådgivning prioriteres nu på tværs af platformen. Data viser en stigning på 40 % i brugere, der interagerer med denne type af indhold fra personer uden for deres netværk.

Hvordan identificerer LinkedIn ‘Viden og råd’?

• Relevans for en specifik målgruppe: LinkedIn overvejer, hvem indlægget er relevant for. Det vil blive vist, hvis det er relevant for et nichepublikum eller personer som ofte læser indhold om eks. Social Selling.

• Ekspertise: LinkedIn vurderer personens ekspertise inden for det fagområde, de skriver om.

• Meningsfulde kommentarer: LinkedIn “værdsætter” nu kommentarer fra fagfolk med speciale i emnet i stedet for blot at fokusere på antallet af kommentarer. At engagere sig i kommentarer til dit opslag er også væsentligt!

• Unikt perspektiv: Indlæg med forskellige perspektiver og indsigt, snarere end generisk information, foretrækkes af LinkedIns AI-klassifikationssystem

I bund og grund prioriterer LinkedIns algoritme kvalitet frem for” viralitet”. Målet er at få brugerne til at dele deres perspektiver med “viden og råd” i stedet for at søge masseappel.

Måske er LinkedIn på vej tilbage til sin grundlæggende form og professionelle eksistensberettigelse 🤞 

4 Svar

Skriv en Kommentar

 

Arbejd professionelt med LinkedIn

Gennem professionel brug af LinkedIn og content marketing kan du skabe thought leadership, trafik, leads og øget synlighed. På dette heldags-kursus løfter vi niveauet og virksomhedens konkrete LinkedIn-udbytte signifikant gennem intens undervisning.
Læs mere her