Så er der igen 10 friske viral film fra goviral. Som altid er listen udarbejdet ud fra kriterierne kreativitet, antal visninger, social shares, historie og nytænkning. Denne gang rummer listen både videoer om Angry Birds, Apple’s Siri, vand, zombier og meget mere.

Contrex – Ma Contrexpérience – 97’s

Motion behøver ikke at være kedeligt – I hvert fald ikke hvis man skal tro mineralvands firmaet Contrex’ nyeste reklamefilm. Se selv her hvad en række lyserøde cykler kan gøre for underholdningsværdien. På bare 1 måned nåede filmen ca. 8 mio. visninger og masser af delinger på de sociale medier.

Angry Birds Seasons Ham’O’Ween

Angry Birds er tilbage med en trailer for deres nye Halloween version af det kendte spil. Selvom videoen er over 4 minutter lang, har den opnået mere end 4 mio. visninger på de 2 første uger. Nu, over 6,5 mio. visninger.

Apple – Introducing Siri on iPhone 4S

I oktober kom den nye iPhone 4S fra Apple – der var ikke ændret meget på designet, men der var dog kommet et par nye features, heriblandt Siri. Et stemmestyret værktøj der gør det nemt at få mere ud af sin smartphone. Med denne video formår Apple at lave en lækker produktdemonstration hvor man ikke er i tvivl om afsenderen bag.

The HD HERO2: 2x as Powerful in every way

For at fejre deres nyeste og mest avancerede GoPro HD kamera til dato, valgte GoPro at rejse rundt i verden for at vise hvad det duer til. Sammen med en række atleter, filmfolk, eventyrer og (naturligvis) Red Bull, har de skabt en flot film – særligt i HD.

Go Beyond the Cover

Bag sloganet “Go beyond the cover” har Dermablend lanceret denne kampagne for deres nye produkt til at skjule tatoveringer med (med en reference til ordsproget “don’t judge a book by its cover”). Med over 4 mio. visninger og mere end 400.000 delinger på Facebook, Twitter og blogs må der vidst være tale om online succes.

Canal+ “The Bear”

Den næste video lægger vægt på hvor meget Canal+ går op i gode film – I alt lige fra skuespillerne til musikken og meget mere. Videoen er sjov og går godt i spænd med Canal+’s positionering om fokus på film.

Explosive Water Projections

For at markere lanceringen af den nye basketstøvle Jordan Melo M8, valgte reklamebureauet Wieden + Kennedy New York at lave et aften event på en mole i New York. Et show der skulle vise en basket spillers færdigheder.

700 Lives

Udbredelsen af hudkræft er desværre i stigning verden rundt. Denne video viser en fantastisk idé og godt koncept der sætter fokus på problemet. Kampagnen har desværre ikke fået så meget opmærksomhed som den (måske) fortjener, men den er nu alligevel med på listen for den kreative idé og nye måde at sætte fokus på et velkendt problem.

Hot Girl vs. Zombie – An AXE Halloween Horror Film

Endnu en halloween film til listen – denne gang er det AXE der med denne film viser at alle kan dufte godt med AXE. Hvad synes du, kunne den gå hvis det ikke var for halloween?

British Airways – Our advert 2011: To fly. To serve

Denne klassiske video fra British Airways er en del af den største reklamekampagne fra dem i over 10 år. Og med TV reklamer i prime time, avisannoncer og online indsats har kampagnen bestemt ikke været billig.

Listen er leveret af

goviral

Skriv en Kommentar

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld