3 gode grunde til annoncering på Facebook

Facebook annoncering kan være en effektiv måde at skabe engagement og trafik til dit website. Vi har her samlet 3 gode grunde til, hvorfor det er værd at investere i.

1. Din målgruppe er på Facebook

Facebook er det største sociale medie i verden, og her er en meget bred brugergruppe både i forhold til alder, køn, geografisk placering etc. Med ca. 1,5 milliarder brugere verden over og 3,5 mio. brugere i Danmark vil din målgruppe helt sikkert også være at finde på Facebook. Facebook er derfor en enorm annonce- og reklameplatform – i gennemsnit er der 22 milliarder klik på Facebook ads om året.

2. Facebook Ads er billige

Facebook ads er selvfølgelig ikke gratis, men sammenlignet med de fleste andre typer online annoncering og promovering er det faktisk et billigt alternativ. Som de fleste nok er klar over, så er den organiske reach på virksomhedssider på Facebook en svær disciplin, og det er praktisk taget umuligt at nå ud til alle sine Facebook-fans uden at skulle betale for det. Se nedenstående billede.

3. Du har mange muligheder for segmentering

Du har rigtig mange muligheder for segmentering, når du annoncerer på Facebook. Du kan segmentere på både demografi, interesser, adfærd, alder, sprog etc. Tænk over alle de oplysninger du dagligt giver om dig selv på Facebook – som annoncør kan man man købe målretning på det meste.

Du har også muligheden for at lave såkaldt re-marketing på Facebook. Det kan du gøre ved, at lave et såkaldt ‘custom audience‘, hvor du kan målrette dit budskab til folk, der f.eks. tidligere har besøgt dit website.

Sidst, men ikke mindst, kan du finde personer, der ligner din allerede definerede målgruppe. Dette gøres med funktionen ‘lookalike audiences‘. Her vil Facebook tage din brugerdefinerede målgruppe og finde personer, der svarer til disse.

 

Hvad er er dine egne erfaringer med annoncering på Facebook?

Vi hører meget gerne fra dig i kommentarfeltet herunder 🙂

 

Skriv en Kommentar

 

Master Class i sociale medier

Vores Master Class i sociale medier er særligt udviklet til virksomheden, der allerede arbejder med sociale medier, men mangler en dybere viden på området. Programmet er fordelt på 2 fulde dage og er en kombination af undervisning, øvelser og cases.
Læs mere her