I denne artikel kan du læse om 4 e-mail marketing myter, ifølge Co-founder af Retention Science Jerry Jao. Vi ser på om myterne holder stik, og så deler vi også vores erfaringer fra Digital Works.

1. Det er bedst at udsende nyhedsbreve om morgenen

Mange mener at nyhedsbreve og e-mails til kunder, der udsendes om morgenen er de bedste, da det første vi gør om morgenen er at tjekke mails. Det har ført til en tommelfingerregel om, at morgenen er det bedste tidspunkt på dagen at udsende.

Det kan der måske være nogen logik bag, men det er ganske enkelt ikke sandt, udtaler Jerry Jao.

Ved en finkæmning af 100 millioner online-transaktioner, 20 millioner brugerprofiler og 100 e-mail kampagner, viser det sig, at det rent faktisk er bedst at udsende e-mails om eftermiddagen. Deres research viste ydermere, at de fleste online-shoppere er mest aktive senere hen på dagen – dog modtager de alligevel shopping-relaterede og salgsfremmende e-mails tidligt om morgenen, hvilket kan påvirke konverteringerne.

Derfor undersøg hvad der kan være bedst for din virksomhed. Test forskellige tidspunkter med lignende eller identiske beskeder.

Hos Digital har vi testet alt fra tidlig aften, til tidlig morgen og i skrivende stund udsender vi til frokost. Udsendelsestidspunktet er for os en konstant rejse som kræver analyse og evaluering.

Til sidst men ikke mindst, husk at mobile devices også udfordrer hvornår det ”rigtige” udsendelses tidspunkt foreligger.

2. Mandags-mails er de mest succesfulde

Mandags-udsendelser har en højere åbningsrate, det er endnu en af tommelfingerreglerne, som ikke er underbygget af overbevisende beviser. Undersøgelser fra Retention Science’s viser, at e-mails udsendt sidste på ugen (torsdag eller fredag) har en højere åbningsrate end udsendelser om mandagen… Derfor er det altid en god ide at teste forskellige dage og se hvornår jeres målgruppe ønsker at blive beriget.

3. Hyppigere e-mails er godt

Jo flere e-mails man sender, jo større er chancen for at ens kunder/læsere åbner bare én af dem – logikken giver måske mening, men det er langt fra sandheden. Her er det vigtigt at huske på “less is more”, og at spam er et stort irritationsmoment (husk altid at kontrollere om I modtager spam klager). Men hvad er så et passende antal e-mails eller nyhedsbreve at udsende? Det er et spørgsmål, der er utrolig svært at svare på – fordi det afhænger af branche og målgruppe.

Et godt råd fra vores verden er, at teste frekvensen og hold nøje øje med antallet af unsubscribers og dermed find den rette balance.

 4. Subject lines pakket med ord bliver åbnet mere

Nogle vil hævde, at jo mere information emnefeltet indeholder, jo større er chancen for e-mailen eller nyhedsbrevet bliver åbnet…
Subject lines er uden tvivl essentielle for at e-mails og nyhedsbreve bliver åbent, men det er ikke ens betydende med jo længere jo bedre – kunsten er i højere grad at gøre modtageren nysgerrig på indholdet med meget få ord. Vi bestræber os på max. 40 anslag og gerne med plads til 2 budskaber. Det er dejligt udfordrende J

En anden mulighed er at forsøge sig med spilt test. 2 forskellige budskaber til en testgruppe og det budskab som performer bedst sendes til resten af målgruppen.

Har du sjove eller berigende myter, så del dem meget gerne.

 

Artiklen er bl..a skrevet med inspiration fra denne.

 

Skriv en Kommentar