Selvom de sociale medier og en skarp online tilstedeværelse kan få dig langt, kan det at mødes ansigt til ansigt noget andet. Derfor ruller LinkedIn nu igen ’LinkedIn Events’ ud, som kan bidrage til at opbygge og styrke dine relationer og professionelle netværk. Læs mere om muligheder og fordele ved LinkedIn’s nye tiltag i denne artikel.

LinkedIn events har tidligere eksisteret, og blev sidenhen trukket tilbage. Men nu er funktionen tilbage, og bliver ifølge LinkedIn rullet ud til alle brugere i den kommende tid. Selv skriver LinkedIn:

At this time, the ability to organize an event is being gradually rolled out to all our LinkedIn members. However, anyone can join an event (public or private) if they receive an invitation from the organizer or an attendee, or from an event that’s been shared by a connection. We’ll be making the experience more widely available soon.”

På mange danske profiler er funktionen allerede tilgængelig – dog kun hvis du har din profilindstillinger på engelsk. Sproget på LinkedIn kan du ændre ved at klikke på ’Dig’ og trykke ’Sprog’. Her kan du ændre dine indstillinger til engelsk, hvis du ønsker at oprette et event.

Styrk dine muligheder

Med LinkedIn Events er det meningen, at du nemt skal kunne oprette og deltage i professionelle begivenheder, invitere dine connections, have samtaler med de andre deltagere og holde kontakten online efterfølgende, når begivenheden er slut. LinkedIn’s egne data viser, at chancen for at en bruger accepterer din anmodning om at connecte fordobles, hvis I har mødt hinanden ansigt til ansigt til fx et event arrangeret på LinkedIn.

Når du selv afholder eller deltager på et event, er det en mulighed for at tage dine relationer til ’the next level’. Det kan måske virke skræmmende at skulle agere frontperson og vært for et event eller arrangement, men fordelene ved at afholde et skarpt event med et professionelt twist, kan smitte positivt af på dit personlige brand.

Planlæg et event

At skulle oprette og stå i spidsen for et event, kan måske virke uoverskueligt og måske ligefrem afskrækkende. Men det skulle efter sigende ikke være så svært, og du kan nemt oprette private begivenheder, sende notifikationer om opdateringer i forbindelse med begivenheden og bruge LinkedIn’s søgefiltre for sikre, at de rigtige deltagere inviteres.

Sådan gør du
Når du har din profil indstillet på engelsk, kan du oprette et event. Det gør du ved at starte på din forside, og finde knappen ’Event’ i venstre side af nyhedsfeedet og klikke på +. Herinde kan du oprette dit event ved at angive en beskrivelse, dato, tid og sted.

Sortér i hvem du inviterer
Herefter kan du vælge om dit event skal være ‘privat’ eller ’public’, og om dine connections skal kunne invitere deres connections. Når du så har oprettet et event, er det tid til at invitere dine connections. Her stiller LinkedIn deres søgefiltre såsom placering, firma, titel og branche til rådighed.

Fra din begivenhed kan du nemt holde styr på, hvem der deltager, hvem der er inviteret, udgive posts med opdateringer eller informationer og interagere med andre deltagere. Derudover sørger LinkedIn’s algoritmer for at der automatisk udsendes rettidig og relevante notifikationer til deltagerne, for at sikre, at de ikke går glip af vigtige opdateringer.

Find relevante events

Som medlem kan du nu finde professionelle begivenheder på LinkedIn selv. Du kan se dine invitationer under “My network” og herefter klikke ’Manage’. Herfra kan du se invitationer til ’People’, ’Events’ og ’Pages’. Hvis du vil finde offentlige begivenheder, skal du kigge i dit feed efter begivenheder, der deles af dit netværk.

For fremtiden

Hos Digital Works synes vi, at det er spændende med de mange nye tiltag, som LinkedIn kommer med løbende. Dog mener vi, at det kunne være en endnu større fordel, hvis LinkedIn lavede denne funktion til virksomhedsmæssig brug, således man som virksomhed kunne invitere til professionelle arrangementer. Som udgangspunkt er det jo ofte virksomheder, der inviterer til events – ikke privatpersoner.

Hvad synes du om den gamle kendings tilbagevenden?

Vi hører gerne fra dig i kommentarsporet.

4 Svar
  1. Kim Plesner

    Det ser umiddelbart ud til, at man kun kan oprette events som privatperson og ikke som virksomhed – eller har jeg misset en feature?

  2. Nanna Landtved

    Hej Kim
    Tak for din kommentar.
    Det er rigtig forstået. Man kan desværre kun oprette events som privatperson – indtil videre.

    Dbh. Nanna/Digital Works

  3. kristian

    Tak for fint indlæg 😉 Nogen ide om hvornår danske profiler får muligheden? Og et tillægsspørgsmål lidt ‘off topic’: Ved du hvordan LinkedIn vurderer reach på egne fotos (unikke) fremfor stock photos ifht fx LinkedIn-artikler?)

  4. Sandra Christensen

    Hej Kristian,
    Tak for din kommentar. Du kan som dansk bruger sagtens lave et event, men du er nødsaget til at have dine indstillinger på engelsk. Når du har det, finder du muligheden i venstresiden på din startside i feedet under ‘Events’. Du kan som dansk person altså godt oprette events og invitere folk fra dit netværk.
    Mht. dit andet spørgsmål, så må jeg desværre være dig svar skyldig. Både mine kollegaer og jeg ved desværre ikke, hvordan reach vurderes i henhold til billedtyper udover, at LinkedIn ikke bryder sig om billeder med for meget tekst på.
    Dbh. Sandra/Digital Works

Skriv en Kommentar

 

Virksomheden på LinkedIn

Mange virksomheder undlader at udnytte potentialet på LinkedIn af den ene eller anden grund. Men en professionel tilstedeværelse skaber muligheder for branding, awarenes, thought leadership og meget mere - på kurset ‘Virksomheden på LinkedIn’ kan du blive klogere.
Læs mere her