LinkedIn lancerer nye værktøjer i kampagneadministrator

LinkedIn forbedrer hele tiden deres kampagneadministrator, og nu er de på banen igen med hele tre forbedringer til, når du skal opbygge din målgruppe. 

LinkedIn har, med sine 645 millioner brugere verden over, opbygget verdens største database af professionel og karrieremæssig indsigt. Dette dataset er ekstremt værdifuldt for virksomheder, både for marketing og HR ift. fremtidige medarbejdere. Fra et marketing perspektiv kan LinkedIn’s platform være enorm værdifuld for annoncører, da det er muligt, at målrette beslutningstagerne og ramme de rigtige personer i den rigtige virksomhed.

Hvor mange og hvem kan jeg ramme med min kampagne? 

Husker du, at holde øje med din målgruppestørrelse, når du bygger din kampagne?
Det er blevet nemmere at se, hvem du helt præcist rammer med din kampagne, baseret på de parametre du har opsat. Herunder kan du se hvordan dit ’forecasted results’ så ud før (til venstre), og hvordan det ser ud nu (til højre).

I den gamle version fik du et generelt overblik over din forventede målgruppestørrelse for din kampagne. Med den nye version, har du mulighed for at se en specifik opdeling af din forventede målgruppe indenfor blandt andet branche, anciennitet og jobfunktion. I den nedenstående video har du mulighed for at se, hvordan du kan tilvælge hvilke informationer du vil se.
Du kan derfor nu få et specifikt indblik i din opsatte målgruppe, hvilket vil være med til at sikre præcision i din kampagne, og dermed også være med til, at du effektiviserer dine annoncekroner.

Læs også: 4 fejltagelser du måske begår i din LinkedIn annoncering

Hvornår skal jeg bruge ‘og’ eller ‘eller’?

Hvis du har opsat en kampagne i LinkedIn’s kampagneadministrator for nylig, har du måske bemærket, at du nu skal vælge imellem ’og’ eller ’eller’, når du definerer din målgruppe. Denne nye mulighed vil igen gøre det muligt for dig, som annoncør, at være endnu skarpere i opbygningen af din målgruppe.
Inden denne opdatering var det kun muligt, fx at målrette direktører i marketing, da din målgruppe blev bygget ud fra ‘og’. Nu er det muligt, at ramme direktører i enhver funktion, såvel som personer i en marketingrolle af enhver anciennitet.

Så hvis du skal ramme brugere, som skal imødekomme en eller flere af dine kriterier, skal du vælge ‘eller’. Hvis du fx vil målrette din kampagne mod ingeniører i Danmark, kan du vælge ingeniører ud fra jobtitel og tilføje dem, som har interesse for software ved hjælp af ‘eller’, og på den måde udvide din målgruppestørrelse. Hvis du så herefter ønsker, at indsnævre din målgruppe, kan du tilføje en anciennitet på +5 år ved hjælp af ‘og’.

Dette er med til at give dig en større fleksibilitet, og ifølge LinkedIn er det en af de mest efterspurgte ’features’ – er du enig?

Husker du at kigge på den demografiske rapportering for dine kørte kampagner?

Hvis ikke, så kan vi godt anbefale dig at tage et kig. Du kan nemlig her få et indblik i, hvem der har set og interageret med dine annoncer. Du kan eksempelvis få indblik i hvilke virksomheder, jobtitler, branche og anciennitet, som har set eller klikket på din annonce. Førhen var det ikke været muligt at se hvilken målgruppe, som eksempelvis har set din videoannonce eller udfyldt din lead-gen formular – men det er det nu.

Ved at bruge den demografiske rapport, kan du opnå en bedre indsigt og forståelse for din kampagnes performance, og dermed optimere dine fremtidige kampagner med udgangspunkt i dine hidtidige resultater. Husk at tage udgangspunkt i de målretningskriterier, du valgte i opbyggelsen af din målgruppe, når du analyserer din kampagne.

Har du erfaring med de nye forbedringer?

Så hører vi meget gerne fra dig i kommentarsporet.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Vil du lære at opsætte en LinkedIn annonce?

Eller har du brug for at løfte niveauet og udbyttet for dit nuværende arbejde med platformen? På dette kursus gennemgår vi LinkedIn annoncering step by step.
Læs mere her