LinkedIn nyhed: Nye funktioner på din Company Page

Med årsskiftet har LinkedIn besluttet, at du nu skal have flere muligheder på din Company Page. I et forsøg på at hjælpe organisationer og brands med at booste deres organiske aktiviteter og øge engagementet blandt medarbejderne, har LinkedIn tilføjet nye funktioner til din Company Page. Det drejer sig om tre nye funktioner i alt: ”My Company” fanen, ”Product Pages” og ”Stories”. Læs med her og bliv klogere på, om de nye funktioner er relevante for dig.

1. “My Company” fanen

Den første funktion er My Company fanen, som har til formål at gøre det nemmere for organisationer og brands at nå ud til deres medarbejdere og få dem engageret i Employee Advocacy. Funktionen indeholder to dele:

  1. Recommend: Lader organisationer og brands foreslå content til deres medarbejdere  
  2. Content Suggestions: Lader organisationer og brands foreslå content, som deres medarbejdere kan dele  

Hertil har LinkedIn tilføjet en ny funktion til Analytics, som gør det muligt for dig at få indsigt i og måle på, hvordan det går med dine anbefalinger og at få dine medarbejdere til at dele content. Fordelen ved denne nye funktion er, at du bruger dine medarbejderes personlige profiler og deres netværk. Ifølge LinkedIn er det nemlig 60% mere sandsynligt, at medarbejdere reagerer på et opslag, hvis det er blevet slået op af en kollega sammenlignet med, hvis det kommer fra en anden LinkedIn bruger og 14x mere sandsynligt, at medarbejdere deler content fra deres egen organisation sammenlignet med andre.  

2. Product Pages

Den anden funktion er en tilføjelse til Product Pages værktøjet. Med Product Pages værktøjet kan organisationer vise deres produkter eller services frem på ét sted direkte fra deres Company Page. Det er desuden også muligt for LinkedIn brugere at anmelde produkter og services på LinkedIn, så de kan læses af andre medlemmer. Den nye funktioner er, at du nu kan oprette og bruge Lead Gen Forms gratis gennem din Product Page, hvilket gør det nemmere for LinkedIn medlemmer at vise interesse i og efterspørge dine produkter og services. Denne funktion gør det derved nemmere for dig at samle leads, som potentielt kan åbne op for mange nye muligheder såsom segmentering af din målgruppe, analyse og målretning af din annoncering, osv.

3. Stories

Den tredje funktion er, at LinkedIn nu har tilføjet de meget omtalte Stories til din Company Page. Du har formentligt hørt om Stories før, men det nye er, at du nu igennem din Company Page kan lave Stories og samtidig tilføje et ”swipe-up” link til fx jeres organisations hjemmeside. Ligesom ved Stories på andre sociale medier, har LinkedIn også gjort det muligt for dig at følge med i hvem og hvor mange der ser din Story og har swipet up – det er derfor muligt at se hvordan dine Stories performer. Det er især fordelagtigt at bruge Stories, da de er et stærkt redskab til at influere opfattelsen af brandet gennem storytelling, til at dele content, vise kommende events, behind-the-scenes optagelser, m.m.   

Denne artikel er skrevet med inspiration fra Social Media Today.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Nyhedsbrev

Hold dig opdateret med de seneste nyheder om digital salg og marketing. Vores nyhedsbrev er spækket med berigende artikler og viden om vores kommende kurser, intern træning og workshops.
Tilmeld dig her