LinkedIn bliver ved med at udvikle sig, og begynder pr. dags dato, at udrulle den nye funktion ”LinkedIn Reactions”. Funktionen giver brugerne nye muligheder for at reagere på opslag med andet end et ”Like”. Se hvad den nye funktion kommer til at indeholde, og få gode tips til, hvordan du bruger den.   

Det ser ud til, at LinkedIn har fundet inspiration til den nye funktion hos Facebook, som længe har haft en lignende funktion – dermed ikke sagt, at funktionen er outdatet, fordi den er set et andet sted. Tværtimod kan den måske bruges af både de personlige profiler, men også som et målings- og monitoreringsværktøj for dem der administrerer en virksomhedsside.

Hver eneste dag logger folk på LinkedIn for at finde ud af, hvad der sker i deres faglige netværk, og måske endda deltage i debatten omkring emner og ideer, som er relateret til deres arbejde. Samtaleemnerne på LinkedIn spænder vidt, og dækker alt lige fra at diskutere de seneste nyheder i branchen, give råd til en jobsøgende, dele tanker omkring værdifuld viden eller fejre en succes i virksomheden.

Nye muligheder

LinkedIn siger, at en af de ting som de regelmæssigt hører fra brugerne er, at de ønsker nogle mere udtryksfulde måder, at give deres mening til kende på et opslag end bare et ”like”. Samtidig har brugerne også givet udtryk for, at når de får et like på et post på LinkedIn, kunne de godt tænke sig i højere grad at forstå, hvorfor nogen kunne lide opslaget.

LinkedIn skriver:

We took a thoughtful approach to designing these reactions, centered around understanding which ones would be most valuable to the types of conversations members have on LinkedIn

Her kiggede de på, hvad folk allerede snakker om på LinkedIn, og analyserede de 1-2 mest brugte ord i kommentarsporet – på den måde kunne de blive klogere på, hvilke reaktioner, der var de mest brugte.

Derfor er LinkedIn lige nu i gang med at rulle ”LinkedIn Reactions” ud, som giver brugerne flere måder at kommunikere hurtigere og mere konstruktivt med hinanden. Dette gør også brugerne klogere på, hvorfor folk kan lide et bestemt opslag.

Udover det sædvanlige ”Like”, tilføjer LinkedIn fire nye reaktioner:

  • Like – det almindelige like kender vi fra de mange andre sociale platforme. ”Liket” er et simpelt udtryk for, at man kan lide opslaget – det kan være et billede, tekst, video eller andet.
  • Celebrate – du kan bruge den nye ”celebrate” reaktion til at fejre en god præsentation, når nogen har lavet et godt oplag eller milepæle, såsom når nogen lander et nyt job.
  • Love – reaktionen ”Love” kan bruges til at udtrykke din støtte eller glæde over en andens opslag – det kan være, hvis du særligt godt kan lide opslaget, eller gerne vil vise, at du har særlige følelser omkring et emne.
  • Insigthfull – denne reaktion kan bruges til at anerkende, at du synes at dette opslag var særligt berigende, en god ide eller indsigtsfuld viden.
  • Curious – med denne reaktion kan du vise, at du synes emnet i opslaget var interessant, og du måske ønsker at lære mere om det.

Og det er begge parter, som reaktionerne kan komme til gode – den der poster, bliver klogere på, hvad deres connections synes om opslaget, og dem der ”reagerer”, kan i højere grad give deres mening til kende.

Sådan bruger du dem: Du bruger funktionen nøjagtig som på Facebook – gå hen til like-symbolet, og hold knappen inde. Herefter dukker de forskellige reaktioner op, og du kan nu vælge, hvilken reaktion du vil give opslaget.

Brug dem på virksomhedssiden

Reaktionerne kan også bruges som et værktøj for dem, der administrerer virksomhedssider, til at blive klogere på, hvad deres følgere særligt godt kan lide. Mål på hvilke reaktioner, brugerne giver til jeres opslag, og brug det i dine fremtidige overvejelser om, hvilket content I skal lægge ud. Det forudsætter selvfølgelig, at følgerne anvender reaktionerne, og ikke blot ”Liker”.

Tror du, at reaktionerne bliver et hit?

Så hører vi gerne fra dig i kommentarsporet.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld