LinkedIn har igen i år fart på udviklingen.
Her har du en kort gennemgang af deres 5 nyeste funktioner, så du er up to date med din LinkedIn viden.
1. AI-drevne annoncekampagner med Accelerate
Dette AI-drevne værktøj analyserer dit produkt eller service samt de oplysninger, du har angivet om din virksomhed, og anbefaler en kampagnestrategi, herunder målgruppe og type af kreativt indhold (billeder, videoer osv.).
Du har naturligvis stadig kontrollen og kan justere / finjustere kampagnen før lancering. Lær mere om, hvordan Accelerate fungerer, og hvad du bør overveje, før du bruger funktionen.
2. LinkedIn introducerer etiketter for AI-genererede billeder
Har du nogensinde spekuleret på, om et billede er skabt med AI, fordi det ikke ser ægte ud? LinkedIn mærker nu AI-genererede billeder for at forbedre transparensen og bekæmpe misinformation. Dette skridt stemmer overens med handlinger fra andre platforme som TikTok og overholder standarder fra C2PA (Coalition for Content Provenance and Authenticity). Læs mere om LinkedIns funktion for etikettering af AI-genererede billeder her.
3. Sponsoreret nyhedsbreve
Ligesom sponsoreret artikler kan du nu betale for at promovere din virksomheds LinkedIn nyhedsbrev og nå et bredere publikum inden for din branche. Ifølge LinkedIn kan dette være et værdifuldt værktøj til at styrke dit brand og generere leads, samt synliggøre virksomhedens ekspertise. Pt. er dette værktøj kun tilgængeligt fra virksomhedssider, ikke personlige profiler, hvor man sender nyhedsbreve ud. Lær mere om sponsoreret indhold her.
4. Premium Company Pages.
LinkedIn hævder, at virksomheder nu kan øge deres rækkevidde ved at tilvælge LinkedIns Premium Company Pages. Denne mulighed skaber yderligere funktioner til virksomhedsprofilen. Læs mere om mulighederne her.
5. Link opdateringer har fået et mindre udseende ☹
Du har måske bemærket, at rene link opdateringer ser mindre ud end før. Dette er en bevidst ændring fra LinkedIn for at tilskynde mere autentiske opslag på deres platform eks. billede og video indlæg. Dog beholder sponsoreret opslag det større billedformat.
Kilde: LinkedIn & Social Media Today.