Socialbakers har i en ny analyse taget temperaturen på social media marketing. Socialbakers har undersøgt indsatsen i 82 lande og på tværs af 20 brancher, for at kortlægge fokus.
Det viste sig fx, at 86 % mener, det er vigtigt holde et vågent øje med, hvad ens mest sammenlignelige konkurrenter foretager sig på de sociale medier, men kun 31,2 % bruger et betalt tool til at udføre analyserne.
En anden interessant tendens er, at Google+ stadig af mange, bliver betragtet primært som et SEO tool, kun 14,1 % giver Google+ høj prioritet i 2014.
Den sidste tendens jeg vil fremhæve her, er virksomheders manglende interesse i at yde kundeservice på de sociale medier. Undersøgelsen viste, at 61,7 % af de adspurgte gerne vil bruge kanalerne til at genere salg og leads, men kun 29 % af de adspurgte havde kundeservice via de sociale medier som en høj prioritet for 2014. Vi vil altså gerne have kunderne via sociale medier, men vi er endnu ikke villige (eller måske ikke klar) til at servicere dem.
Bliv klogere på alle tendenserne her.