Over den seneste tid, har LinkedIn ændret en række ting i LinkedIn-grupper. Der er både ændret lidt i designet samt kommet et par begrænsninger ift. kontakten mellem gruppemedlemmene. 

OBS: siden artiklen er skrevet, er der kommet en række nye ændringer. Læs om dem i artiklen “LinkedIn-grupperne får ansigtsløft” (2018)

Cover-fotoet er væk

Det cover-foto som blev introduceret for 2 år siden er nu væk. Dvs. at man ikke længere kan “sætte scenen” og præsentere emnet, opfordre til debat eller lign. Så hvor man tidligere kom ind på et stort grafikstykke, kommer man nu direkte ind til gruppens diskussioner.

Ændring i Manager’s Choice

Tidligere kunne man udvælge en række diskussioner som “Manager’s Choice”, og disse ville herefter ligge i rotation i toppen af gruppen. Du kan stadig vælge at fremhæve en diskussion, men kun én, idet karussellen er væk.

Ønsker du som manager at fjerne et opslag fra toppen, klikker du blot på pilen ved siden af det orange mærke “Manager’s Choice” og vælger her “Remove from Manager’s Choice”.

Begrænsninger i intern kommunikation mellem medlemmer

En af de meget interessante features i LinkedIn-grupper er, at man kan sende direkte beskeder til andre medlemmer, også selvom man ikke er connected. Dette er en spændende mulighed, både ift. rekruttering, invitationer og lign.

For at mindske spam og uønskede henvendelser, har LinkedIn introduceret følgende begrænsninger i grupper:

  • Du skal have været medlem af en gruppe i 4 dage, før du kan sende beskeder til andre gruppemedlemmer.
  • Du kan max sende 15 beskeder til andre gruppemedlemmer pr. måned.
  • Du skal have haft din LinkedIn-profil i min. 30 dage før du kan sende beskeder til andre gruppemedlemmer.

Mindre ændringer

Udover de nævnte, er der sket en række mindre ændringer, herunder:

  • Dine personlige gruppeindstillinger findes nu altid under tandhjuls-ikonet i øverste højre hjørne.
  • “Recent activity” feedet er væk ude fra højre spalte.
  • Grupper har ikke længere en “Top contributor”, men derimod kan hver gruppemedlem se sit eget “contribution level” i gruppen (se eksempel til højre).
  • LinkedIn vil fremadrettet automatisk fjerne indlæg, der bliver anmeldt som spam af gruppens medlemmer (tidligere kunne man som manager styre antallet af anmeldelser).

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Deltag i debatten i vores gruppe

Vidste du at vi har en stor LinkedIn-gruppe for folk som arbejder med digitalt salg og marketing?
Bliv medlem her