Den første Facebook Poke kampagne

Kort tid efter Facebook lancerede sin Poke applikation valgte det Israelske lingeri virksomhed Delta at lave en ny salgskampagne som med hjælp fra reklamebureauet Grey Israel blev lavet med denne nye applikation.

Af Eva Kold

Grey Israel valgte at gøre brug af den nye Facebook Poke applikation, da Delta ønskede at reklamere for et “one-time sale” på deres egen hjemmeside. Udfaldet til kampagnen blev dette lille videoklip med en model som iklæder sig Deltas lingeri. Efter klippet blev modtageren dirigeret videre til Deltas hjemmeside, hvor man kunne tilgå udsalget og købe undertøjet billigere.

Det unikke ved denne kampagne, er at ved at bruge denne applikation kan modtageren hverken se klippet igen, dele  eller gemme klippet, det er en engangoplevelse for de få og de udvalgte. Der er nemlig også en begrænsning i applikation i forhold til hvor mange man kan sende til. Man kan nemlig kun sende til max. 40 personer og det skal være dine venner, derfor valgte Grey Israel og Delta at sende denne kampagne ud gennem modellen til hendes venner. Dog blev de også nødsaget til at lave flere videoklips for at kunne sende den ud til mere end de max. 40 personer, da man ikke kan bruge samme klip flere gange.  Så man kan roligt sige at mediet ikke er helt optimalt til kampagnebrug endnu, med mindre man kan nøjes med de få.

Se klippet herunder som kort forklarer og viser kampagnen.

Der er endnu ikke kommet tilbagemeldinger på succesraten, men det kan blive en interessant ny måde at lave anderledes og kreative kampagner på.

Der er helt klart potentiale i at bruge denne applikation eller lignende, hvis man ønsker at lave unikke kampagner til de få, til de specifikke og udvalgte i ens kundegruppe. Dog kræver det at Facebook videreudvikler applikationen yderligere og gør den meget lettere at arbejde med. Den skal kommercialiseres, så virksomhedssiderne kan sende ud til deres fans og til flere end kun 40, men spørgsmålet er jo nok om hvor vidt Facebook er interesseret i dette?

Læs mere her om konkurrenten til Facebook Poke, Snapchat, som også lige er blevet brugt til en kupon-kampagne.

Skriv en Kommentar