Nyt fra LinkedIn: Direct Sponsored Content

Hvis du har arbejdet med LinkedIn’s Sponsored Updates, har du uden tvivl manglet denne funktion. Et nyt annoncetiltag fra LinkedIn, kaldet Direct Sponsored Content.

Med LinkedIn’s Sponsored Updates, har du længe kunne betale dig for øget synlighed. Dvs. at du har kunne tage en af dine opdateringer på LinkedIn, og så sponsere den overfor en udvalgt målgruppe – som ikke allerede følger din virksomhedsside vel og mærke. Annoncerne, som også er synlige på mobile devices, kan målrettes ud fra en række kriterier, herunder branche, lokalitet, funktion, virksomhedsstørrelse m.m. Så med andre ord, et godt værktøj til at sikre synlighed over for den rette målgruppe.

Direct Sponsored Content

Med den nye feature, er det nu også blevet muligt at sponsere indhold som ikke er postet på din LinkedIn-side. En værdifuld feature når du fx skal øge markedsandel, øge kendskabgsraden eller skaffe nye followers til din side.

En væsentlig feature ved denne nye annonceform er, at man ikke behøver være administrator af siden for at poste Direct Sponsored Content. Som administrator kan du blot tilknytte de personer der skal have adgang til denne type annoncering. Dette gør du ved at klikke på den blå “Edit” knap i øverste højre hjørne, og så scrolle ned til feltet hvor der står “Direct Sponsored Content Posters”. Indtast navnet på personen der skal kunne lave de nye annoncer, og afslut med “Publish”.

Kom igang med Direct Sponsored Content

Direct Sponsored Content kan udelukkende oprettes i Campaign Manager. Så hvis du ikke allerede har en LinkedIn Business Account, er det her du skal starte.

Har du allerede en account, klikker du dig blot ind på jeres Campaign Manager. Her fra kan du vælge at oprette en ny kampagne, eller fortsætte på en eksisterende kampagne.

Ved ny kampagne:

  • Klik på Sponsor Content
  • Dernæst klikker du på “Create Direct Sponsored Content”
  • Skriv din opdatering og gem
  • Klik herefter på Direct Sponsored Content og vælg den ønskede opdatering
  • Klik på “Next” og fortsæt som med almindelige sponserede updates, med at udvælge målgruppe m.m.

Ved eksisterende kampagne:

  • Klik på “Create Direct Sponsored Content”
  • Skriv din opdatering og gem
  • Klik herefter på Direct Sponsored Content og vælg den ønskede opdatering
  • Klik på “Sponsor”.

Bemærk at Direct Sponsored Content kun kan rumme 160 karakter og endnu ikke understøtter rich media, såsom præsentationer, dokumenter og billeder.
Som administrator af jeres side, kan du til hver en tid slette Direct Sponsored Content, samt tilføje og slette profiler der må poste på siden.

Berig dit netværk - del artiklen

Skriv en Kommentar

Relateret artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld

 

Digital Works

Måske noget for dig?

Nyt kursus - Content på LinkedIn

På dette kursus lærer du at arbejde professionelt med din virksomheds tilstedeværelse på LinkedIn.
Se mere her