Guide til oprettelse af LinkedIn Company Page

Har din virksomhed ikke en Company Page på LinkedIn? Vi giver dig her den komplette guide til, hvordan du opretter en LinkedIn Company Page

Inden du opretter din Company Page

Inden vi går i gang med selve oprettelsen af din Company Page, er der er et par ting, det er vigtigt at have styr på. For at du kan oprette en Company Page, kræver LinkedIn at:

  • Du har en personlig LinkedIn profil (med dit navn – må ikke være et alias eller et virksomhedsnavn)
  • Din profil mindst er 7 dage gammel
  • Din profilstyrke er på enten Intermediate eller All Star-niveau
  • Du har mere end én connection
  • Du er ansat i virksomheden, og at det fremgår af din profil under Experience
  • Du har en e-mail adresse, der tilhører virksomheden (fx lone@virksomhedsnavn.dk), og som er tilknyttet din profil (en g-mail duer ikke)
  • Du skal have en unik URL for din virksomhed.

Derudover skal du være klar over, at din virksomheds domæne kun kan bruges én gang til at lave en Company Page. Hvis du oplever et problem med at oprette din Company Page kan det være fordi, der allerede eksisterer én for din virksomhed. Vi ser af og til, at der allerede findes en Company Page for virksomheden, uden de ansatte er klar over det. Dette kan fx skyldes at personen, der i sin tid oprettede siden ikke længere er ansat, eller at LinkedIn automatisk har oprettet en Company Page.

Læs mere om, hvordan du får administrator-rettighederne til en allerede eksisterende Company Page i artiklen her.

Oprettelse af Company Page

Når du er klar til at oprette din Company Page, skal du først logge ind på LinkedIn. Her skal du klikke “Work” oppe i højre hjørne og derefter på “Create a Company Page”

Herefter skal du indtaste virksomhedens navn, din e-mail adresse samt verificere, at du har rettigheder til at oprette en Company Page for den givne virksomhed. Herefter klikker du på Continue.

Husk at du ikke selv kan slette en Company Page, når du først har lavet den. Hvis du ønsker at slette en eksisterende Company Page, skal du kontakte LinkedIns support team.

Inden din Company Page kan gå live, er det nødvendigt, at du indtaster både din website URL og laver en beskrivelse af virksomheden på 250-2000 tegn.

Når du har udgivet din Company Page, kan du som admin altid gå ind under den blå Edit knap i højre hjørne og rette virksomhedens oplysninger. Herinde kan du bl.a.

  • Vælge sprog
  • Opdatere beskrivelsen af virksomheden
  • Tilføje eller fjerne admins
  • Tilføje virksomhedens fysiske adresse
  • Uploade logoer og coverbillede
  • Tilføje Company Specialities
  • Evt. tilføje Featured Groups

Få overblikket over diverse begrænsninger i tegn samt formater og billedestørrelser her.

Tip: Både beskrivelsen og Company Specialities er gode i søgemaskinerne, så brug gerne velovervejede keywords her.

Når du er færdig med at opdatere dine informationer, klikker du blot på Publish-knappen i øverste højre hjørne. Derved bliver dine oplysninger gemt og offentliggjort.

Elementerne på en Company Page:

Som udgangspunkt har din Company Page tre faner (du kan tilkøbe en fjerde).

Faner

 

1. Home-fanen hvor du kan se alle dine opdateringer, og som er den eneste fane, der er offentlig.

2. Analytics-fanen som kun administratorer kan se. Her kan du få information om reach og engagement på dine posts, hvem dine følgere er, hvem der besøger din side osv.

3. Notifications-fanen som kun administratorer kan se. Her kan du se, hvor mange likes, shares, kommentarer og mentions din side har fået.

4. En eventuel Career-fane kan tilkøbes via LinkedIn. Læs mere om den her.

Gode råd til din virksomhedsside

Når du opretter din Company Page, er der en del overvejelser, du bør gøre dig. Vi har samlet et par gode råd og overvejelser til dig her.

  • Valg af sprog. Der findes forskellige muligheder for sprogversioneringer for din Company Page. Læs hvordan her.
  • Hav flere administratorer. Vi anbefaler altid, at man som minimum har to administratorer – og gerne tre. Vi er ofte ude for, at ansatte i en virksomhed ikke kan få adgang til deres Company Page, da personen, som var administrator, fx ikke længere er ansat.
  • Analyser sidens følgere. Som siden får flere og flere følgere, kan det give god mening at undersøge, om I rent faktisk har fat i den rigtige målgruppe og undersøge, hvem jeres følgere er. Læs mere om hvordan du kan gøre i artiklen her.
  • Overvej Showcase Pages. Du kan læse mere om brugen af Showcase Pages i denne artikel.
  • Muligheder for at sponsorere indhold. Du kan både sponsorere opdateringer samt lave Direct Sponsored Content.
  • Har I en social media politik? Husk at LinkedIn også bør være en del af jeres social media politik, og lav ex. en guideline ved ansættelse af nye medarbejdere. Læs mere om dette emne her.

Få flere tips til din Company Page i denne artikel.

Berig dit netværk - del artiklen

Skriv en Kommentar

Relateret artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld