Sådan opsættes og bruges Website Demographics

LinkedIns værktøj ”Website Demographics” giver dig mulighed for at få indsigt dit websites besøgendes adfærd. I denne artikel forklarer vi dig, hvordan værktøjet fungerer, samt hvordan du kommer i gang.

Funktionen kom til LinkedIn sidste år, så hvis du endnu ikke fået opsat ‘Website Demographics’ på LinkedIn, så går du glip af en værdifuld indsigt. Vi guider dig i, hvordan du opsætter funktionen nedenfor.

Hvad kan man med Website Demographics?

  • Forstå dit publikum – få værdifuld indsigt i professionelle data som fx jobtitler, virksomhedsnavne og industrier, som er tilgængeligt med LinkedIn.
  • Skab målrettet content – sammenlign dine forskellige sider, for at lære hvilket content der fungerer med hvilke målgrupper. På den måde kan du tilrettelægge dit content, så det henvender sig til din stærkeste målgruppe med det største potentiale.
  • Nå din målgruppe – brug din viden fra punkt 1 og 2 til at ramme de besøgende, som er de mest kvalificerede leads igennem retargeting.

Gennem disse tiltag sikrer du, at du ikke spilder marketingkroner på den forkerte målgruppe, og skaber værdi for dine besøgende.

Sæt ”Demograpichs” op

1. Sørg for at du har en annonceringskonto

Website demograpichs er kun tilgængeligt med en annonceringskonto. Hvis det er første gang du skal bruge LinkedIn annonceringsværktøj, skal du først oprette en konto til din virksomhed.

Læs om annoncering på LinkedIn her

2. Tilføj et ”LinkedIn Insigth Tag” til dit site

Når du har oprettet/logget ind på din din Campaign Manager (Kampagneadministrator), skal du klikke på ”Website Demographics”.

Hvis du ikke tidligere har lavet et setup med Insight tag, bliver du mødt med denne besked:

Dette ‘Insigth Tag’ er kort sagt et letvægts JavaScript, som din Demographics er bygget op omkring, og som betyder at du kan tracke dine besøgende.

Se hvordan du step by step opretter et ‘Insight Tag’ her.

3. Byg din målgruppe

Når dit ‘Insight Tag’ er blevet tilføjet, og alle tilknyttede domæner er blevet bekræftet, skal du oprette en målgruppe/website, som du vil tracke.

  • Klik på ”Account Assets”
  • Klik herefter på ”Matched Audience”
  • Klik på ”Create audience”
  • Her kan du give din gruppe et navn og angive den præcise URL (hjemmeside) som der skal måles trafik på. Du kan sagtens lave flere målgrupper og måle trafikken til forskellige sider.

4. Lad tiden arbejde for dig

Herefter er det tid til at vente på dine besøgende. Der kan gå op til 48 timer fra du har sat dine data op, til det virker optimalt. Desuden kræver det mindst 300 besøgende på siden, men derefter kan du begynde at tracke, blive klogere og optimere din indsats til de helt rigtige målgrupper.

Website Demographics er selvfølgelig udarbejdet således, at det stemmer overens med mulighederne for at målrette via LinkedIn Ads.

Alt i alt er LinkedIns gratis Website Demographics-funktion forholdsvis simpelt at oprette og meget nyttigt på en række områder. Tippet herfra lyder således: Sæt Demographics op hurtigst muligt, så du kan begynde at samle al din website trafik fra nu af, og skabe målrettet content til den rigtige målgruppe.

Bliv klogere på mulighederne med værktøjet i videoen nedenfor:

Har du erfaringer med Website Demographics?

Del gerne dine erfaringer i kommentarfeltet herunder.

Skriv en Kommentar

 

Brug Company Pagen professionelt

Mange virksomheder har efterhånden fået etableret en Company Page på LinkedIn, og arbejder måske også allerede med Content marketing, men hvad er udbyttet og er det tilfredsstillende? Vi hjælper jer til at nå jeres mål.
Lær mere her