Snapchat vækster fortsat, og har for nylig lavet en ny og forbedret måde at annoncere på. Frem til nu, har det været en mere kompliceret proces, som har holdt nogle fra at give sig i kast med annonceringen, men nu skal du blot igennem 3 simple steps. Læs om ændringen her– måske det kan give dig skubbet til at komme i gang med Snapchat-annoncering.

Selv skriver Snapchat:

“Today we’re excited to introduce Instant Create, an easy way for advertisers to create ads in three simple steps. Just select your objective (increase web visits, app installs, or app visits), enter your business website and finalize your targeting. Then you’re ready to publish! Instant Create provides advertisers with limited resources a way to quickly get started in reaching a highly engaged audience to grow their business with Snapchat.”

En del af problemet med at få annoncører til Snapchat har været presset for at lave annoncer af høj kvalitet, som naturligt følger med brugen af det visuelle medie. Snapchat’s nye Instant Create er med til at gøre platformen mere brugervenlig ved ikke kun at forenkle målretningsprocessen, men også ved at tilføje en række templates, som er baseret på de mest brugte annonceformater.

Sådan gør du

Inden du skal i gang med at annoncere på Snapchat, skal du have en annoncekonto forbundet til din Snapchat. Den kan du oprette her.

Step 1

For at komme i gang med at bruge Instant Create, skal du ind i din Ads Manager og vælge den annoncekonto du vil bruge i øverste højre hjørne. Her vælger du Create Ads og Instant Create.

Step 2

Herefter skal du vælge dine annoncemål, hvor du kan vælge imellem Website Visits, App Installs eller App Visits. Hertil skal du tilføje den information, som hører til valget. Hvis du eksempelvis vælger Website Visits, skal du angive den URL, som du gerne vil have dine følgere ind på.

I den forbindelse har Snapchat lavet en smart integration, som gør det muligt for dig at importere billeder fra dit website, og bruge disse i dine annoncer. Dette gør det nemt, at skabe et ensartet visuelt udtryk, hvor dine annoncer og website stemmer overens, hvilket kan være en fordel i forhold til genkendelse og brand.

Hvis du ikke vil bruge nogle af de billeder, som du allerede har på dit site, kan du også vælge, at bruge nye billeder eller hente nogle fra dit bibliotek på Snapchat.

Step 3

Næste step er, at designe den egentlige annonce ud fra en af Snapchat’s templates. Nedenfor kan du se eksempler på, hvordan disse kan se ud:

Herefter udfylder du de demografiske oplysninger, vælger hvem du vil ramme ud fra lokation, sætter et budget og til sidst varigheden af din annonce.

Sidste step er at trykke publish, og så har du din annonce klar.

Der er mange, som endnu ikke er kommet i gang med annoncering på Snapchat, da det for nogle godt kan kræve stærke visuelle kompetencer. Men dette er nu blevet lidt nemmere med deres nye måde at lave annoncer på, som oversætter arbejdet til 3 simple steps. Hjælpen finder du som sagt i deres indbyggede templates.

Hvad synes du om Snapchat’s nye tiltag?

Vi hører gerne fra dig i kommentarsporet.

Skriv en Kommentar

Relaterede artikler

Nyhedsbrev

Få berigende artikler om digitalt salg og marketing.

Tilmeld