I dag har LinkedIn lanceret endnu en nyhed i rækken af tiltag til company pages. Nu kan man tilføje en “follow button” til sit website, så man direkte her fra, kan følge virksomhedens company page på LinkedIn.

Hvorfor er dette interessant?

Follow knappen fra LinkedIn er kun én blandt mange i rækken af denne type knapper, som andre sociale medier som Facebook og Twitter har tilbudt længe. Men hvorfor nu også LinkedIn, og hvorfor skal vi som virksomhed og/eller bruger interessere os for dette og evt. følge virksomheder?

LinkedIn har gennem det sidste halvandet års tid lanceret masser af nye muligheder for virksomheder, herunder en fane til at præsentere sine produkter og services, et analysemodul samt mulighed for at poste “status-opdateringer” fra virksomheds-siden. Alle tiltag der gør det interessant for virksomheder at have en professionel tilstedeværelse på LinkedIn. Som bruger kan det være interessant at følge virksomheder (eller konkurrenter) for at se nye folk der bliver ansat, nye stillinger der bliver slået op samt at følge nyheder fra virksomheden.

Fra LinkedIn’s synspunkt handler det nok i høj grad og at skabe øget opmærksomhed til disse company pages, idet de her tjener penge på både jobopslag samt de såkaldte career pages.

Vil du se mere?

Hvad tænker du?

Skal jeres website have en “follow us on LinkedIn” knap?

Skriv en Kommentar