Hvad brands kan lære af Angry Birds

D. af Charlotte Steentoft .

Et af de seminarer som virkelig trak mange tilskuere på årets Cannes Lions festival var Hill & Knowlton’s seminar. De havde inviteret Peter Vesterbacka, “mighty eagle” fra Rovio, til at fortælle historien om spillet om de små sure fugle og de grønne grise. Nærmere bestemt var temaet; hvad kan brands lære af Angry Birds?

Læs mere

Digital Insights: Havas Media

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har bedt nogle dygtige folk fra branchen komme med deres bud på den bedste digitale kampagne. Denne gang er det Søren Bronée, partner i Havas Media der fortæller om sin favoritkampagne pt. – en kampagne som integrerer iAds og print.

Læs mere

Case: Bedre bustur 2

D. af Charlotte Steentoft .

Husker du Mukhtar’s fødselsdag? Den virale film som gik verden rundt… Har du endnu ikke set den eller ønsker du at gense den kan du se Mukhtars fødselsdag her. Nu har Kadaver som stod bag Mukhtar videoen lanceret efterfølgeren”Natbussen”.

Læs mere

Case: Nike’s destroyer burrito

D. af Charlotte Steentoft .

Så kom der allerede en case hvor både Facebook Places  og Twitter indgår i kampagnen. Nike Sportswear har sammen med Koi Fusion (en kendt madbod i Portland, US) lavet en lille event for at promovere en ny jakke fra Nike.

Læs mere

Digital Insigths: Mediamind

D. af Charlotte Steentoft .

Vi har bedt nogle dygtige folk fra branchen komme med deres bud på den bedste digitale kampagne. Denne gang er det Troels Smit, MD Nordics fra Mediamind der fortæller om sin favoritkampagne som i dette tilfælde er en kampagne fra Danske Bank. Nævn din favoritkampagne Danske Bank – Hvad er dit næste skridt (klik for… Read more »

Læs mere

Digital Insights: VisitDenmark

D. af Charlotte Steentoft .

Til vores nye serie Digital Insights har vi bedt nogle dygtige folk fra branchen komme med deres bud på den bedste digitale kampagne. Konceptet går på at vi har inviteret en fra branchen til at svare på minimum 3 ud af 6 mulige spørgsmål om gode kampagner og udfordringer for branchen. Denne gang er det… Read more »

Læs mere

Parents of child road victims

D. af Katrine Ansbøl .

Kampagne advarer mod at køre og tale i mobil Spændende case fra Belgien som integrerer brug af mobil med web og video. Kampagnen skulle skabe opmærksomhed omrking faren ved at tale i mobiltelefon mens man kører i bil. Denne kampagne vandt adskillige priser i Cannes i 2009. Case: Parents of Child Road Victims

Læs mere

Magiske julekort

D. af Katrine Ansbøl .

Modernisering af det traditionelle jule-postkort I 2009 fik det svenske postvæsen en rigtig god ide. De ville styrke værdien i det traditionelle postkort og få de unge til at indse, at fysisk post er en meget mere personlig kommunikationsform end Facebook. Postvæsnet integrerede derfor Facebook med traditionel post, således at brugerne kunne printe et års… Read more »

Læs mere