5 tips til Hyperlapse for virksomheder

Er din virksomhed på Instagram? Hvis ja, så læs med her og find ud af hvordan du kan lave effektive time-lapse videoer på platformen med Hyperlapse. Vi gennemgår 5 forskellige måder hvorpå du kan engagere dine følgere og sprede dit budskab.

Hyperlapse er et medium der kondenserer længere videoer og filmoptagelser til korte time-lapse videoer – perfekt til social medie-bruger med en flygtig opmærksomhed rettet mod dit brand. Før du selv går i gang med at bruge Hyperlapse, kan du her tage et kig på hvordan andre virksomheder bruger app’en i deres markedsføring  – på 5 forskellige måder – og selv blive inspireret.

Vis hvad forbrugeren kan forvente

En god måde at lokke folk til din butik, udstilling, community eller hvor end det er du gerne vil have dem hen, er at give dem en klar idé om, hvad de kan forvente og hvad de vil opleve. Visit Copenhagen viser her, hvordan København er ideel for fodgængere og cyklister.

Indlæser

Sorry for the #cykelslangen spam these days. But we have to show this #hyperlapse roller coaster ride

Se på Instagram

Sælg oplevelsen – ikke produktet

Spørg dig selv, hvad står mit brand for? Prøv at svare på det i en sætning hvor du ikke bruger navnet på produktet eller den service, som din virksomhed sælger. Dette giver dig en større fleksibilitet til at bevæge dig udover de specifikke produkter.

De største og mest succesfulde iværksættere sælger ikke produkter – de sælger oplevelser som sjov eller lykke. Tænk meget over hvad dit brand egentlig står for – hvilke oplevelser eller følelser kan dit produkt tilbyde forbrugeren? Og hvordan kan du vise det i video? Et eksempel kunne være en køretur i en ny bil optaget med Hyperlapse, som ex. Merzedes-Benz har gjort det, eller som Oreo der har uploadet Hyperlapse-videoe fra fans der modtager deres produkter. Denne taktik med Hyperlapse er også oplagt at bruge for rejsebureaer, event-firmaer eller hoteller.

At give dine kunder en oplevelse fra et skræddersyet perspektiv lader dem opleve dit produkt mere fuldstændigt, også selv om varen ikke nødvendigvis er håndgribelig.

Skab opmærksomhed omkring nye produkter

Fænomenet unboxing er meget populært – især i tech industrien, men arbejder du ex. i detailhandlen kan du også sagtens bruge taktikken. Unboxing er ganske simpelt udpakningen af nye produkter, og har især været brugt til at vise højteknologiske produkter inden de kom i handlen. Produktets ejer filmer processen på video og uploader den på sin hjemmeside, blog eller et socialt medie ex. Instagram.

Unboxing er bl.a. populært da det har en evne til vise et produkt præcis for, hvad det er, uden fine redigerede billeder som vi kender fra fx reklamefilm.

Da Foot Locker gav deres følgere på Instagram et smugkig på de nye Nike Kobe 9 inden releasedatoen, fik de over 37.000 likes.

Indlæser

The Nike Kobe 9 ‘Bright Mango’ drops TOMORROW! Will you be lacing these up? #approved #hyperlapse

Se på Instagram

Tag forbrugeren med behind-the-scenes

En del af arbejdet med at opbygge stærkere relationer til dine fans og kunder, er at give dem lyst til at følge dig fordi det giver dem en særlig adgang til din virksomhed. Magasiner som Vogue og Cosmopolitan har brugt Hyperlapse til at vise redaktionen og deres kontorer, og dermed et glimt af de personer der står bag virksomheden. Således får forbrugeren sat ansigt på organisationen, og måske lyst til at vide endnu mere.

Denne form for videoer kan bruges af de fleste virksomheder – du kan jo både tage forbrugeren med ind på kontoret, med behind-the-scenes til et event eller show, eller give dine følgere et indblik i produktionen af dine varer.

Tip: Du kan også bruge Hyperlapse til at skabe buzz og opmærksomhed omkring et upoming event, festival, koncert el.lign med små teasers og afsløringer.

Vis dit produkts features

Hyperlapse er også oplagt at bruge som værktøj til hurtigt og nemt at vise forbrugeren en bestemt feature eller opdatering af dit produkt. Meningen er ikke at du skal lave en udførlig tutorial, men at du kan vise korte instruktions-videoer, vise dine fans en bestemt process som kan få dem til at forstå dit produkt bedre eller vise dem nye måder man kan bruge dit produkt på.

Prøv at tænk over de spørgsmål, du oftest får fra dine kunder. Uanset om de er til din virksomhed eller til dine produkter, kan du måske bruge Hyperlapse-videoer til at besvare disse spørgsmål på Instagram.

Kom selv igang

Du behøver ikke at være et stort brand for at skabe en fantastisk video med Hyperlapse, men du kan lære noget af ovenstående eksempler. Prøv selv at lave en søgning på Instagram med hashtagget #hyperlapse og se hvad der dukker frem. Både privatpersoner og organisationer har lavet en masse flotte videoer du kan lade dig inspirerer af. Der er tonsvis af andre måder at bruge Hyperlapse på i social marketing, og du kan præsentere branded content i et overbevisende og inspirerende format, som kan engagere dine følgere og sprede dit budskab nemt og effektivt.

Jo hurtigere du kommer igang, jo bedre. Husk at Hyperlapse stadig er nyt og spændende, og der er derfor rigtig mange søgninger og delinger af disse videoer. Ved at lave dit Hyperlapse-content nu, skaber du således en ret høj delbarhed.

Indlægget er skrevet med inspiration fra disse to blogindlæg fra SocialMediaExaminer og Social Media Week.

Har du selv prøvet at bruge Hyperlapse? Del gerne dine egne erfaringer med os 🙂

Skriv en Kommentar